{"id":2300,"date":"2021-12-03T10:31:35","date_gmt":"2021-12-03T10:31:35","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2300"},"modified":"2021-12-03T10:31:38","modified_gmt":"2021-12-03T10:31:38","slug":"vilken-ar-den-storsta-suvn-pa-marknaden","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vilken-ar-den-storsta-suvn-pa-marknaden\/","title":{"rendered":"Vilken \u00e4r den st\u00f6rsta SUV:n p\u00e5 marknaden?"},"content":{"rendered":"\n

Stora SUV:er \u00e4r oftast reserverade f\u00f6r den amerikanska marknaden, eftersom Europa och andra stora marknader inte ens kan ta emot dessa monster. Den amerikanska v\u00e4ginfrastrukturen \u00e4r mycket st\u00f6rre och g\u00f6r det m\u00f6jligt att k\u00f6ra en enorm bil utan n\u00e5gra som helst problem.<\/p>\n\n\n\n

Europa \u00e4r annorlunda eftersom m\u00e5nga stadsk\u00e4rnor byggdes i en tid d\u00e5 det inte fanns n\u00e5gra bilar att tala om. Dessutom \u00e4r europeiska kunder inte s\u00e5 intresserade av fullstora SUV:er, inte \u00e4nnu \u00e5tminstone, men det verkar som om BMW, Audi och Mercedes blir allt mer f\u00f6rtjusta i id\u00e9n om en riktig fullstor SUV.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst, om du vill ha lite mer bit m\u00e5ste du satsa p\u00e5 Chevy Suburban eftersom denna koloss \u00e4r den st\u00f6rsta SUV:n p\u00e5 marknaden just nu. Ford Expedition kommer p\u00e5 andra plats och Lincoln Navigator kommer p\u00e5 tredje plats. Fj\u00e4rdeplatsen g\u00e5r till nya Cadillac Escalade och GMC Yukon XL tar femteplatsen.<\/p>\n\n\n\n

SUV:er som dessa kan l\u00e4tt rymma upp till sju passagerare samtidigt som de har massor av bagageutrymme. Det \u00e4r dock b\u00e4ttre att v\u00e4lja en mindre SUV om du inte beh\u00f6ver en s\u00e5 stor bil. S\u00e5 se till att g\u00f6ra din research innan du spenderar dina surt f\u00f6rv\u00e4rvade pengar.<\/p>\n\n\n\n

Chevrolet Suburban – den st\u00f6rsta SUV:n p\u00e5 marknaden<\/h2>\n\n\n\n

Den nya Chevrolet Suburban verkar vara en ganska imponerande SUV oavsett hur man ser p\u00e5 den. Chevy har best\u00e4mt sig f\u00f6r att introducera den nya Suburban till 2000-talet genom att ge den en progressiv, men \u00e4nd\u00e5 klassisk boxig SUV-design som vi har kommit att f\u00f6rv\u00e4nta oss av Suburban.<\/p>\n\n\n\n

Suburban har ocks\u00e5 det st\u00f6rsta bagageutrymmet av alla fullstora SUV:er, med tredje raden av s\u00e4ten p\u00e5 plats eller inte. Den nya 10-v\u00e4xlade automatl\u00e5dan \u00e4r en fr\u00f6jd att anv\u00e4nda och de motorval som erbjuds \u00e4r rej\u00e4la, men inte s\u00e5 ekonomiska. Detta kommer inte som n\u00e5gon \u00f6verraskning eftersom Suburan v\u00e4ger 7700 pund.<\/p>\n\n\n\n

Ford Expedition – Betydligt mindre \u00e4n Suburban, men fortfarande enorm.<\/h2>\n\n\n\n

Ford Expedition \u00e4r extremt stor, men Suburban \u00e4r p\u00e5 en helt annan niv\u00e5 b\u00e5de n\u00e4r det g\u00e4ller bagageutrymme och storlek i allm\u00e4nhet. Hur som helst \u00e4r Expeditionen en bekv\u00e4mare SUV med ett mer lugnt k\u00f6rs\u00e4tt.<\/p>\n\n\n\n

Den 10-v\u00e4xlade bilen i Suburban \u00e4r dock \u00f6verl\u00e4gsen den 10-v\u00e4xlade bilen som finns i Expeditionen. De motorer som erbjuds \u00e4r ocks\u00e5 ganska kraftfulla, men ekonomin \u00e4r usel precis som i Suburban. Utrymmet \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r de flesta, \u00e4ven om du t\u00e4nker anv\u00e4nda alla tre s\u00e4tesraderna dagligen.<\/p>\n\n\n\n

Lincoln Navigator – Mindre, men tyngre \u00e4n Expeditionen<\/h2>\n\n\n\n

Den nuvarande generationen av Lincoln Navigator introducerades f\u00f6r n\u00e5gra \u00e5r sedan, men den k\u00e4nns fortfarande h\u00f6gklassig och v\u00e4rd sin prislapp. Det \u00e4r uppenbart s\u00e5 fort du tar en titt p\u00e5 Navigators drivlina som \u00e4r b\u00e5de smidigare och mer ekonomisk \u00e4n de som finns i Suburban eller Expedition.<\/p>\n\n\n\n

Interi\u00f6ren \u00e4r t\u00e4ckt med fantastiskt snygga material och inredningen i b\u00e5de Expeditionen och Suburban \u00e4r inte alls lika snygg. Navigatorn \u00e4r dock ett rej\u00e4lt steg upp\u00e5t \u00e4ven n\u00e4r det g\u00e4ller priset, s\u00e5 mycket att den konkurrerar med Escalade och nya Jeep Grand Wagoneer.<\/p>\n\n\n\n

Cadillac Escalade – Lite tyngre \u00e4n Yukon XL<\/h2>\n\n\n\n

Nya Cadillac Escalade kan lika g\u00e4rna vara den mest \u00e5tr\u00e5v\u00e4rda SUV:n p\u00e5 den h\u00e4r listan, men den \u00e4r inte alls lika stor som Expeditionen eller Suburban. Med 7400 pund \u00e4r Escalade ocks\u00e5 betydligt l\u00e4ttare \u00e4n Suburban.<\/p>\n\n\n\n

Som paket \u00e4r Cadillac alldeles f\u00f6rnuftig eftersom den erbjuder en futuristiskt utv\u00e4ndig design och en \u00e4nnu mer futuristisk inredning. Om teknik \u00e4r vad du \u00f6nskar kan du gl\u00e4djas \u00e5t att veta att Escalade \u00e4r den mest tekniskt avancerade fullstora SUV:n p\u00e5 marknaden.<\/p>\n\n\n\n

GMC Yukon XL – En n\u00e4ra match med Escalade<\/h2>\n\n\n\n

GMC avslutar listan f\u00f6r de fem st\u00f6rsta SUV:erna p\u00e5 marknaden just nu bakom nya Escalade. Det \u00e4r v\u00e4rt att n\u00e4mna att dessa tv\u00e5 bygger p\u00e5 en liknande plattform s\u00e5 det \u00e4r bara logiskt att de \u00e4r lika i ergonomin.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r dock d\u00e4r likheterna slutar eftersom Escalade befinner sig p\u00e5 en helt annan niv\u00e5 n\u00e4r det g\u00e4ller de flesta faktorer. Det betyder inte att Yukon XL \u00e4r en d\u00e5lig SUV f\u00f6r det som skiljer dem mest \u00e5t \u00e4r den prish\u00f6jning p\u00e5 25 000 dollar som \u00e4r n\u00f6dv\u00e4ndig f\u00f6r att k\u00f6pa Escalade.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

Vad \u00e4r den st\u00f6rsta europeiska SUV:n?<\/h3>\n\n\n\n

Den st\u00f6rsta europeiska SUV:n \u00e4r Mercedes Benz GLS. GLS \u00e4r en XL-version av Mercedes Benz GLE. Med detta sagt \u00e4r GLS en lyxig SUV med plats f\u00f6r upp till sju passagerare med l\u00e4tthet. Det \u00e4r v\u00e4rt att n\u00e4mna att GLS inte alls \u00e4r lika stor som alla de USAtillverkade SUV:er som listas i den h\u00e4r artikeln.<\/p>\n\n\n\n

Den n\u00e4st st\u00f6rsta europeiska SUV:n \u00e4r BMW X7 som har som m\u00e5l att stj\u00e4la kunderna fr\u00e5n Mercedes GLS. Dessa tv\u00e5 \u00e4r n\u00e4ra j\u00e4mb\u00f6rdiga, men jag skulle hellre v\u00e4lja X7 vilken dag som helst i veckan.<\/p>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r den st\u00f6rsta japanska SUV:n?<\/h3>\n\n\n\n

Nissan Armada \u00e4r den st\u00f6rsta japanska SUV som man kan k\u00f6pa f\u00f6r pengar nuf\u00f6rtiden, och den \u00e4r ocks\u00e5 n\u00e4ra matchad med alla USA-tillverkade SUV:er p\u00e5 den h\u00e4r listan. Det beror p\u00e5 att Nissan \u00e4nd\u00e5 har utvecklat Armada f\u00f6r marknaden i USA och F\u00f6renade Arabemiraten.<\/p>\n\n\n\n

Armada \u00e4r en biffig SUV med imponerande dragf\u00f6rm\u00e5ga, men v\u00e4xell\u00e5dan och bensinf\u00f6rbrukningen \u00e4r ganska underm\u00e5liga. Infotainmentsystemet \u00e4r inte heller n\u00e5got att vara stolt \u00f6ver och samma sak g\u00e4ller f\u00f6r den tredje s\u00e4tesraden.<\/p>\n\n\n\n

Beh\u00f6ver vi ens stora SUV:er?<\/h3>\n\n\n\n

Suburban \u00e4r s\u00e5 stor att den l\u00e4tt kan misstas f\u00f6r en buss, vilket v\u00e4cker fr\u00e5gan om superstora SUV:er ens beh\u00f6vs i dagens l\u00e4ge. St\u00f6rre delen av bilindustrin \u00e4r inriktad p\u00e5 att utveckla den mest effektiva och praktiska bilen, medan dessa stora kolosser praktiskt taget inte kan vara ekonomiska n\u00e4r de v\u00e4ger mer \u00e4n 6 000 pund.<\/p>\n\n\n\n

Detta \u00e4r uppenbart s\u00e5 fort man tar en titt p\u00e5 bensinf\u00f6rbrukningen. M\u00e4nniskor \u00e4lskar dem dock eftersom de ser imponerande ut och erbjuder enorma m\u00e4ngder utrymme. P\u00e5 det hela taget \u00e4r SUV:er som dessa lite on\u00f6diga, men de \u00e4r s\u00e5 popul\u00e4ra att de f\u00f6rmodligen inte kommer att g\u00e5 n\u00e5gonstans inom kort.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Stora SUV:er \u00e4r oftast reserverade f\u00f6r den amerikanska marknaden, eftersom Europa och andra stora marknader inte ens kan ta emot dessa monster. Den amerikanska v\u00e4ginfrastrukturen \u00e4r mycket st\u00f6rre och g\u00f6r<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[23],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2300"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2300"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2300\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2301,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2300\/revisions\/2301"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2300"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2300"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2300"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}