{"id":2203,"date":"2021-11-25T12:10:14","date_gmt":"2021-11-25T12:10:14","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2203"},"modified":"2021-11-25T12:10:18","modified_gmt":"2021-11-25T12:10:18","slug":"vilken-ar-den-lyxigaste-cabrioletbilen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vilken-ar-den-lyxigaste-cabrioletbilen\/","title":{"rendered":"Vilken \u00e4r den lyxigaste cabrioletbilen?"},"content":{"rendered":"\n

Cabrioleter \u00e4r gjorda f\u00f6r dem som gillar stundens anda, vinden i h\u00e5ret och k\u00e4nslan av att k\u00f6ra bil. Cabrioleter \u00e4r inte gjorda f\u00f6r dem som anser att bilar \u00e4r arbetsh\u00e4star som g\u00e5r fr\u00e5n A till B, utan snarare f\u00f6r dem som dyrkar varje \u00f6gonblick som de tillbringar p\u00e5 den \u00f6ppna v\u00e4gen.<\/p>\n\n\n\n

Vare sig det \u00e4r en kustv\u00e4g eller ett bergspass p\u00e5 sommaren, kommer cabrioleterna garanterat att k\u00f6ras p\u00e5 natursk\u00f6na v\u00e4gar fulla av sinnesgl\u00e4dje. Inte ens de st\u00f6rsta solt\u00e4ckena som finns tillg\u00e4ngliga kan j\u00e4mf\u00f6ras med hur det k\u00e4nns att k\u00f6ra en lyxig cabriolet, och dessa \u00e4r de lyxigaste som kan k\u00f6pas f\u00f6r pengar.<\/p>\n\n\n\n

Den lyxigaste cabrioleten som finns \u00e4r utan tvekan Rolls Royce Dawn. Men om 400 000 dollar \u00e4r f\u00f6r mycket f\u00f6r en weekendcruiser kan du ocks\u00e5 \u00f6verv\u00e4ga den mer ”l\u00e4ttillg\u00e4ngliga” Bentley Continental GTC. Dessa tv\u00e5 \u00e4r de lyxigaste och mest bekv\u00e4ma cabrioleterna som finns till salu idag.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst \u00e4r det inte alla som \u00e4lskar att kryssa runt i sina cabrioleter, vissa m\u00e4nniskor f\u00f6redrar lite mer sp\u00e4nning \u00e4n s\u00e5. Om du \u00e4r en av dem ska du se till att kolla in den naturgasdrivna V12-drivna Lamborghini Aventador S Roadster. Om du d\u00e4remot f\u00f6redrar en exotisk GT med frontmotor kan du kolla in Ferrari 812 GTS.<\/p>\n\n\n\n

Rolls Royce Dawn – lyxig lyx efter en opulenten tid<\/h2>\n\n\n\n

Rolls Royce Wraith f\u00f6r 400 000 dollar \u00e4r den absoluta toppen av bilm\u00e4ssig perfektion. Varje yta inuti Rolls Royce Dawn \u00e4r kl\u00e4dd med det mest uts\u00f6kta l\u00e4dret, aluminium av h\u00f6gsta kvalitet och de mest karakt\u00e4rsfulla tr\u00e4detaljerna.<\/p>\n\n\n\n

Om man kombinerar detta med en V12-motor med dubbelturbo som ger 563 h\u00e4stkrafter skulle man kunna tro att Dawn \u00e4r n\u00e5got av en sportbil, men det \u00e4r den inte. Rolls Royce tror inte p\u00e5 ”lyxbilar med en sportig sida”. Rolls anser att lyxbilar ska vara 100 % lyx, komfort, sofistikering och stil, och det \u00e4r uppenbart s\u00e5 fort du kliver in i Dawn.<\/p>\n\n\n\n

Bentley Continental GTC – En \u00e4kta lyxbil med sportig pr\u00e4gel<\/h2>\n\n\n\n

F\u00f6r n\u00e5gra \u00e5r sedan sl\u00e4ppte Bentley den tredje generationen av den \u00e4lskade Bentley Continental GT som \u00e4r en klar uppgradering av den utg\u00e5ende modellen fr\u00e5n alla h\u00e5ll och kanter. Fr\u00e5n en mer str\u00f6mlinjeformad, mer sofistikerad design som k\u00e4nnetecknas av starka hydroformade aluminiumpaneler \u00e4nda upp till kristallliknande str\u00e5lkastare \u00e4r den nya Continental en sk\u00f6nhet.<\/p>\n\n\n\n

Du kan f\u00e5 den nya Conti antingen som cabriolet eller som 2-d\u00f6rrars coup\u00e9. Du kan ocks\u00e5 v\u00e4lja mellan en sportigare twin-turbo V8-modell eller en twin-turbo V12 cruiser. Nya Continental erbjuder en otrolig interi\u00f6r med fantastisk omsorg om detaljer och ett genomgripande system f\u00f6r omgivande belysning som f\u00e5r kup\u00e9n att k\u00e4nnas dyr och p\u00e5kostad.<\/p>\n\n\n\n

Lamborghini Aventador S Roadster<\/h2>\n\n\n\n

Det finns tv\u00e5 typer av lyxbilar nuf\u00f6rtiden. P\u00e5 ena sidan har du Rolls Royce, Maybach och Bentley som tillverkar de finaste och mest bekv\u00e4ma lyxbilarna f\u00f6r de mest framg\u00e5ngsrika. P\u00e5 den andra sidan har du Ferrari, Lamborgini och McLaren som specialiserar sig p\u00e5 exotiska lyxbilar med h\u00f6g prestanda, och ingen bil skriker exotiskt s\u00e5 mycket som Lamborghini Aventador g\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4ven om Aventador snart kommer att avvecklas \u00e4r attraktionen f\u00f6r denna V12-drivna affischbil lika stark som n\u00e5gonsin. Snart kommer vi inte att kunna njuta av bilar som dessa, vilket ocks\u00e5 borde inneb\u00e4ra att v\u00e4rdena p\u00e5 dessa bara stiger efter n\u00e5gra \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Ferrari 812 GTS<\/h2>\n\n\n\n

Ferrari 812 GTS \u00e4r den b\u00e4sta Ferrari-modellen du kan k\u00f6pa idag. \u00c4ven om SF90 \u00e4r flaggskeppsmodellen fr\u00e5n Ferrari i det nuvarande sortimentet \u00e4r 812 GTS vad en riktig Ferrari ska vara, och dessutom f\u00f6rmodligen den sista Ferrari i sitt slag. Tack vare en skrikande V12-motor och en blixtsnabb v\u00e4xell\u00e5da med dubbelkoppling \u00e4r 812 den kraftfullaste och snabbaste bilen p\u00e5 den h\u00e4r listan.<\/p>\n\n\n\n

812 ser fantastisk ut, l\u00e5ter fantastisk och k\u00f6rs fantastiskt, och det finns knappast n\u00e5gon d\u00e4r ute som tror att 812 GTS inte \u00e4r den b\u00e4sta cabriolet-GT:n man kan k\u00f6pa f\u00f6r pengar nuf\u00f6rtiden. Du m\u00e5ste dock vara f\u00f6rsiktig med att k\u00f6ra detta odjur eftersom 800hp+ inte \u00e4r gjorda f\u00f6r alla. Den h\u00e4r bilen kan bita dig om du inte \u00e4r f\u00f6rsiktig, och det \u00e4r s\u00e5 en \u00e4kta Ferrari ska k\u00e4nnas.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Vad \u00e4r den b\u00e4sta begagnade lyxiga cabrioleten?<\/h3>\n\n\n\n

Den b\u00e4sta begagnade lyxiga cabrioleten \u00e4r definitivt Mercedes Benz S-klass coup\u00e9 eftersom den fortfarande erbjuder 90 % av vad en modern lyxbil erbjuder men f\u00f6r mycket mindre pengar. S-klass coup\u00e9 ser fantastisk ut och den erbjuder tv\u00e5 bredbildssk\u00e4rmar i instrumentpanelen som kan visa allt du n\u00e5gonsin skulle vilja ha fr\u00e5n en lyxbil.<\/p>\n\n\n\n

En av de b\u00e4sta aspekterna av S-klass coup\u00e9 \u00e4r s\u00e4tena eftersom de \u00e4r st\u00f6djande och bekv\u00e4ma p\u00e5 samma g\u00e5ng vilket inneb\u00e4r att S-klass coup\u00e9 \u00e4r b\u00e5de atletisk och lyxig p\u00e5 samma s\u00e4tt som Bentley Continental \u00e4r, men \u00e5terigen f\u00f6r mycket mindre pengar.<\/p>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r den b\u00e4sta prisv\u00e4rda cabrioleten p\u00e5 marknaden?<\/h3>\n\n\n\n

Den b\u00e4sta v\u00e4rdeorienterade cabrioleten p\u00e5 marknaden \u00e4r Mazda MX-5 Miata f\u00f6r 25 000 dollar. Denna kompakta sportbil anses allm\u00e4nt vara den b\u00e4sta tv\u00e5sitsiga sportbilen n\u00e4r det g\u00e4ller v\u00e4rde. Men om du vill ha en v\u00e4rdeorienterad 4-sitsig cabriolet ska du se till att kolla in den utg\u00e5ende BMW 4-serien cabriolet.<\/p>\n\n\n\n

BMW 4-serien \u00e4r en perfekt blandning av komfort och sportighet eftersom den erbjuder ett dynamiskt chassi som \u00e4r ganska v\u00e4l d\u00e4mpat. Allt detta inneb\u00e4r att BMW 4-serien \u00e4r b\u00e5de rolig att k\u00f6ra som en lyxkryssare eller som en helgens canyoncarver, s\u00e4rskilt om du v\u00e4ljer de sportigare M-versionerna.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r cabrioleter med mjukt tak p\u00e5 v\u00e4g att bli normen nuf\u00f6rtiden?<\/h3>\n\n\n\n

Under det senaste decenniet eller s\u00e5 har de flesta tillverkare l\u00e5ngsamt g\u00e5tt bort fr\u00e5n cabrioleter med h\u00e5rt tak eftersom de \u00e4r tunga, alldeles f\u00f6r komplicerade och dyra att tillverka. Detta inneb\u00e4r att cabrioleter med mjuka toppar l\u00e5ngsamt blir normen medan h\u00e5rda toppar blir alltmer s\u00e4llsynta med tiden.<\/p>\n\n\n\n

En vanlig kritik mot lyxbilar med mjuka toppar \u00e4r att de inte \u00e4r lika tysta eller bekv\u00e4ma som cabrioleter med h\u00e5rda toppar, men Rolls Royce och Bentley har lyckats visa att deras cabrioletmodeller \u00e4r lika bekv\u00e4ma som deras coup\u00e9- eller 4-d\u00f6rrarsvarianter.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Cabrioleter \u00e4r gjorda f\u00f6r dem som gillar stundens anda, vinden i h\u00e5ret och k\u00e4nslan av att k\u00f6ra bil. Cabrioleter \u00e4r inte gjorda f\u00f6r dem som anser att bilar \u00e4r arbetsh\u00e4star<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2203"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2203"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2203\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2204,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2203\/revisions\/2204"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2203"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2203"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2203"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}