{"id":2175,"date":"2021-11-23T12:30:54","date_gmt":"2021-11-23T12:30:54","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2175"},"modified":"2021-11-23T12:30:57","modified_gmt":"2021-11-23T12:30:57","slug":"cadillac-xt5-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/cadillac-xt5-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Cadillac XT5 Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Detta \u00e4r en SUV som syftar till att ge total extravagans och lyx med sitt extra utrymme f\u00f6r bagage och passagerare. Den \u00e4r st\u00f6rre \u00e4n XT4 och har varit den mest s\u00e5lda Cadillac under 2017 globalt sett. XT5 finns ocks\u00e5 i ett AWD-system med fantastisk k\u00f6rdynamik.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

Den introducerades 2017 och har en 3,6 L V6-motor som producerar 258 h\u00e4stkrafter och ett 9-v\u00e4xlat v\u00e4xell\u00e5desystem. det finns fyra trimniv\u00e5er som finns f\u00f6r bilen. Den \u00e4r ocks\u00e5 tillr\u00e4ckligt p\u00e5litlig med alla sina fantastiska specifikationer och funktioner.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet har Cadillac varit ett genomsnittligt bilm\u00e4rke. Det har f\u00f6rvisso f\u00f6rb\u00e4ttrats en hel del p\u00e5 senare tid. XT5 har ett bra tillf\u00f6rlitlighetsbetyg p\u00e5 79 av 100. Detta \u00e4r riktigt bra f\u00f6r sin kategori, men bilen \u00e4r fortfarande inte skotts\u00e4ker. Det har f\u00f6rekommit en del klagom\u00e5l p\u00e5 bilens bromssystem och transmissionssystem.<\/p>\n\n\n\n

\u00c5terf\u00f6rs\u00e4ljning<\/h3>\n\n\n\n

Avskrivningsgraden f\u00f6r bilar som Cadillac har alltid varit h\u00f6g. Den har en v\u00e4rdeminskning p\u00e5 cirka 20 % redan efter det f\u00f6rsta \u00e5ret och efter de f\u00f6rsta fem \u00e5ren \u00e4r v\u00e4rdeminskningen cirka 52 %. Detta \u00e4r s\u00e4kert bra f\u00f6r de personer som planerar att k\u00f6pa bilen som begagnad.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4kerhetsfunktionerna i Cadillacs har alltid varit f\u00f6rstklassiga. XT5 har f\u00e5tt 5 stj\u00e4rnor tack vare sin fantastiska byggkvalitet och m\u00e5nga standardiserade och tillg\u00e4ngliga s\u00e4kerhetsfunktioner. XT5 har m\u00e5nga f\u00f6rarassistansfunktioner som standard, till exempel kollisionsvarning, filh\u00e5llningsassistans osv. Det finns \u00e4ven andra f\u00f6rarassistansfunktioner som \u00f6vervakning av d\u00f6da vinkeln, adaptiv farth\u00e5llare osv.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h3>\n\n\n\n

Underh\u00e5llskostnaden \u00e4r alltid h\u00f6g f\u00f6r lyxbilar som XT5. XT5 har ett bra garantiskydd, men den beh\u00f6ver \u00e4nd\u00e5 mer \u00e4n 1 000 dollar per \u00e5r f\u00f6r sitt underh\u00e5ll. Med det sagt beror underh\u00e5llskostnaden dock p\u00e5 bilens \u00e4gare. Detta \u00e4r f\u00f6rvisso h\u00f6gt, men det \u00e4r normalt i den h\u00e4r kategorin.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Cadillac XT5 en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h3>\n\n\n\n

Cadillac XT5 \u00e4r en bil med fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Cadillac XT5?<\/h3>\n\n\n\n

Cadillac XT5 \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Sport Utility Vehicles<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Cadillac XT5 och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Cadillac XT5 har 310 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 271 lb-ft. Motorn \u00e4r en Gas V6 med en cylindervolym p\u00e5 3,6 liter\/ Br\u00e4nslesystemet \u00e4r: Direktinsprutning.<\/p>\n\n\n\n

Hur mycket markfrig\u00e5ng har Cadillac XT5?<\/h3>\n\n\n\n

7,8 tum ( 19,81 cm )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h3>\n\n\n\n

Cadillac XT5 har 20 x -TBD- tums aluminiumhjul fram och 20 x -TBD- tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n\n\n\n

Vilka problem har Cadillac XT5?<\/h3>\n\n\n\n

Det finns en rad olika problem med 2017 XT5:s motor. Vissa f\u00f6rare har rapporterat om klonkande ljud som kommer fr\u00e5n motorrummet. Andra rapporterade om motorer med fel t\u00e4ndning.<\/p>\n\n\n\n

Har Cadillac XT5 problem med v\u00e4xell\u00e5dan?<\/h3>\n\n\n\n

Den har problem med v\u00e4xell\u00e5dan. Den 8-v\u00e4xlade AF50-8-transmissionen i Cadillac XT5 \u00e4r en ny modell som introducerades 2017 i den kompakta SUV:n. \u00c4ven om den \u00e4r mycket teknisk och sofistikerad finns det m\u00e5nga NHTSA-klagom\u00e5l om dess prestanda. Dessa inkluderar sv\u00e5r eller grov upp-\/nedv\u00e4xling n\u00e4r den \u00e4r ny.<\/p>\n\n\n\n

Kr\u00e4ver Cadillac XT5 premiumgas?<\/h3>\n\n\n\n

Nej, Cadillac XT5 kr\u00e4ver vanlig bensin. Det rekommenderas att du anv\u00e4nder premiumgas om du vill ha b\u00e4ttre k\u00f6rstr\u00e4cka.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r XT5 snabb?<\/h3>\n\n\n\n

\u00c4ven om XT5 kan g\u00e5 fr\u00e5n 0-60 mph p\u00e5 respektabla 7,1 sekunder k\u00e4nns den lite lat. S\u00e5 de flesta skulle nog inte kalla den snabb.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r XT5 tyst?<\/h3>\n\n\n\n

Cadillac XT5 \u00e4r tyst. Man har reducerat lyxen p\u00e5 Escalade-niv\u00e5 till ett mindre fordon med 2022XT5, men den har f\u00f6rlorat en del av sin prestige. Den yttre stilen p\u00e5 XT5 \u00e4r elegant och upp\u00e5triktad. Dess v\u00e4lutrustade kabin \u00e4r tyst n\u00e4r man \u00e5ker och har gott om plats f\u00f6r fyra vuxna med bagage.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Detta \u00e4r en SUV som syftar till att ge total extravagans och lyx med sitt extra utrymme f\u00f6r bagage och passagerare. Den \u00e4r st\u00f6rre \u00e4n XT4 och har varit den<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[29],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2175"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2175"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2175\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2176,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2175\/revisions\/2176"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2175"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2175"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2175"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}