{"id":2155,"date":"2021-11-23T12:22:18","date_gmt":"2021-11-23T12:22:18","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=2155"},"modified":"2021-11-23T12:22:21","modified_gmt":"2021-11-23T12:22:21","slug":"cadillac-cts-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/cadillac-cts-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Cadillac CTS Tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n

Cadillacs \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r lyxbilar med h\u00f6g hastighet och stabil k\u00f6rning. Den mellanstora sedanen CTS, som lades ned 2019. Bilen \u00e4r dock fortfarande relevant att k\u00f6pa och den inneh\u00e5ller m\u00e5nga av Cadillacs h\u00f6gteknologiska funktioner. Bilen \u00e4r genomsnittlig n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet, men med tanke p\u00e5 alla dess lyxiga funktioner \u00e4r det ett mycket bra k\u00f6p.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6versikt<\/h2>\n\n\n\n

CTS \u00e4r en lyxig sportbil och den har \u00e4ven en V-h\u00f6gpresterande modell. De vanliga CTS-modellerna omfattar en 2,0 L I4-motor och 3,6 L V6-motorer, som producerar s\u00e5 mycket som 420 h\u00e4stkrafter. Varje tredje generationens CTS levereras med ett 8-v\u00e4xlat automatiskt v\u00e4xell\u00e5desystem.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighet<\/h2>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitligheten hos lyxbilar \u00e4r ofta l\u00e4gre \u00e4n hos andra basbilar. Detta beror fr\u00e4mst p\u00e5 h\u00f6ga underh\u00e5lls- och avskrivningsniv\u00e5er. CTS har ett betyg under genomsnittet p\u00e5 2,5 av 5,0 n\u00e4r det g\u00e4ller bilens tillf\u00f6rlitlighet. Den har dock mycket solida delar och en motor som h\u00e5ller l\u00e4ngre \u00e4n m\u00e5nga andra bilar.<\/p>\n\n\n\n

\u00c5terf\u00f6rs\u00e4ljning<\/h3>\n\n\n\n

Avskrivningen \u00e4r vanligtvis mycket h\u00f6g p\u00e5 lyxbilar eftersom folk inte tenderar att k\u00f6pa gamla lyxbilar p\u00e5 grund av deras h\u00f6ga underh\u00e5llskostnader. Folk tenderar att k\u00f6pa nyare modeller med garanti f\u00f6r att spara pengar p\u00e5 underh\u00e5llet. CTS f\u00f6rlorar cirka 50 % av sitt ursprungliga v\u00e4rde efter de f\u00f6rsta fem \u00e5ren. Detta \u00e4r \u00e4nnu h\u00f6gre efter 10 \u00e5r, och en VTS fr\u00e5n 2009 kostar cirka 10 000 dollar nu.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4kerhet<\/h3>\n\n\n\n

Den senaste modellen av CTS \u00e5r 2019 hade ett 5-stj\u00e4rnigt s\u00e4kerhetsbetyg. Bilen presterar hyggligt i krocktester, och n\u00e4r det g\u00e4ller f\u00f6rarassistansfunktioner finns funktioner som k\u00f6rf\u00e4ltsh\u00e5llningssystem, kollisionsvarning osv. Cadillac-bilar betecknas ofta som s\u00e4kra bilar, s\u00e5 detta \u00e4r inget problem f\u00f6r CTS.<\/p>\n\n\n\n

Underh\u00e5ll och reparation<\/h3>\n\n\n\n

Underh\u00e5llskostnaden f\u00f6r CTS under de f\u00f6rsta fem \u00e5ren \u00e4r cirka 700 dollar per \u00e5r. Detta kan kosta \u00e4nnu mer \u00e4n s\u00e5 efter de f\u00f6rsta fem \u00e5ren. Kvaliteten p\u00e5 delar och motor \u00e4r bra, men f\u00f6rebyggande underh\u00e5ll och regelbundna oljebyten \u00e4r n\u00f6dv\u00e4ndiga f\u00f6r att kunna njuta av samma k\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Cadillac CTS en framhjulsdriven, bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven bil?<\/h3>\n\n\n\n

Cadillac CTS \u00e4r en bil med fyrhjulsdrift.<\/p>\n\n\n\n

Hur m\u00e5nga s\u00e4ten finns det i Cadillac CTS?<\/h3>\n\n\n\n

Cadillac CTS \u00e4r en bil med 5 sittplatser. EPA-klassificeringen f\u00f6r denna bil \u00e4r: Mid-Size<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r h\u00e4stkrafterna i en Cadillac CTS och har den en turbo?<\/h3>\n\n\n\n

Cadillac CTS har 335 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 285 lb-ft. Motorn \u00e4r en Gas\/Ethanol V6 med en cylindervolym p\u00e5 3,6 liter\/ Br\u00e4nslesystemet \u00e4r SIDI.<\/p>\n\n\n\n

Hur stort \u00e4r bagageutrymmet i Cadillac CTS?<\/h3>\n\n\n\n

13,7 kubikfot ( 0,388 m3 )<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av hjul har den?<\/h3>\n\n\n\n

Cadillac CTS har 18 x 8,5-tums aluminiumhjul fram och 18 x 8,5-tums aluminiumhjul bak.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Cadillacs \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r lyxbilar med h\u00f6g hastighet och stabil k\u00f6rning. Den mellanstora sedanen CTS, som lades ned 2019. Bilen \u00e4r dock fortfarande relevant att k\u00f6pa och den inneh\u00e5ller m\u00e5nga<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[29],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2155"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2155"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2155\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2156,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2155\/revisions\/2156"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2155"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2155"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2155"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}