{"id":1846,"date":"2021-09-28T11:37:02","date_gmt":"2021-09-28T11:37:02","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1846"},"modified":"2021-09-28T11:37:02","modified_gmt":"2021-09-28T11:37:02","slug":"allt-om-bmw-335is-tillforlitlighet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-bmw-335is-tillforlitlighet\/","title":{"rendered":"Allt om BMW 335is tillf\u00f6rlitlighet"},"content":{"rendered":"\n
BMW 335i \u00e4r en p\u00e5litlig bil om den underh\u00e5lls ganska bra.<\/p>\n\n\n\n
Varje bil kan visa sig vara tillf\u00f6rlitlig om den underh\u00e5lls ordentligt. BMW:erna \u00e4r vanligtvis inte det mest p\u00e5litliga tyska bilf\u00f6retaget, men det har sina egna f\u00f6rdelar. E92 335i hade upplevt m\u00e5nga problem och den hade en del d\u00e5liga anm\u00e4rkningar om tillf\u00f6rlitlighet. Men om den underh\u00e5lls p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt kan den h\u00e4r bilen l\u00e4tt ge dig mer \u00e4n 200 000 mil.<\/p>\n\n\n\n
335i var coup\u00e9modellen i BMW:s 3-serie. Detta var den femte generationen av serien och den lanserades 2006, n\u00e4stan tv\u00e5 \u00e5r efter bilens introduktion. Bilens 2-d\u00f6rrars coup\u00e9design var mycket sportig och st\u00f6ddes av den mycket snabba dubbelturbo N54- eller N55-motorn.<\/p>\n\n\n\n
Bilens design var mycket f\u00f6rb\u00e4ttrad j\u00e4mf\u00f6rt med den tidigare generationens coup\u00e9modell. Den h\u00e4r bilen hade nyare stiliserade str\u00e5lkastare och bakljus. Detta var ocks\u00e5 den sista coup\u00e9modellen i 3-serien, och efter det \u00f6verl\u00e4mnades den till BMW:s 4-serie. Det var ocks\u00e5 en av de sista 5:e generationens 3-serie modeller som s\u00e5ldes.<\/p>\n\n\n\n
Bilen var en kompakt executive BMW med ett iDrive operativt system. Operativsystemet iDrive inneh\u00f6ll det nya infotainmentsystemet med frontdisplay i stil med den nya frontdisplayen, och det hade flera nya funktioner som till exempel navigering. Bilen hade ocks\u00e5 m\u00f6jlighet att starta med push-start. Bilens interi\u00f6r var uppfr\u00e4schad och den hade tr\u00e4liknande foder p\u00e5 instrumentbr\u00e4dan och d\u00f6rrarna.<\/p>\n\n\n\n
Bilen drevs av den 6-cylindriga BMW N54- eller N55-motorn med dubbelturbo p\u00e5 3,0 liter. Detta var en av BMW:s snabbaste motorer p\u00e5 den tiden. Bilens prestanda \u00e4r av h\u00f6gsta BMW-niv\u00e5. Hanteringen i sv\u00e4ngar och bilens v\u00e4gh\u00e5llning \u00e4r underbar.<\/p>\n\n\n\n
Den dubbelturbomotorn ger 0 till 60 mph p\u00e5 bara 5,6 s, med en topphastighet p\u00e5 155 mph. Du kan fortfarande njuta av bilens tunga vridmoment p\u00e5 248 Nm. Den hade ocks\u00e5 ett alternativ med fyrhjulsdrift, vilket gav \u00e4nnu b\u00e4ttre v\u00e4ggrepp. P\u00e5 det hela taget \u00e4r 335i verkligen en sportbil och man kunde lita p\u00e5 den n\u00e4r det g\u00e4ller bilens prestanda.<\/p>\n\n\n\n
Bilen betecknas inte som den mest tillf\u00f6rlitliga BMW:n. Bilen hade m\u00e5nga problem, men om den h\u00e5lls snyggt visade den sig vara tillr\u00e4ckligt p\u00e5litlig. 335i fick ocks\u00e5 ett mycket under genomsnittligt betyg p\u00e5 2,0 av 5 fr\u00e5n RepairPal. Det \u00e4r dock fortfarande inget d\u00e5ligt betyg om man j\u00e4mf\u00f6r med andra BMW:s, eftersom BMW inte \u00e4r s\u00e4rskilt k\u00e4nda f\u00f6r sin tillf\u00f6rlitlighet.<\/p>\n\n\n\n
Men om vi tittar p\u00e5 folks \u00e5sikter och erfarenheter av bilen \u00e4r bilen inte s\u00e5 tillf\u00f6rlitlig. P\u00e5 grund av dess l\u00e5nga n\u00e4rvaro p\u00e5 marknaden \u00e4r delarna l\u00e4tt tillg\u00e4ngliga och du kan montera dem sj\u00e4lv. Om du inte bryr dig om bilens underh\u00e5ll kommer den att orsaka m\u00e5nga problem.<\/p>\n\n\n\n
335i har en mycket h\u00f6g \u00e5rlig underh\u00e5llskostnad p\u00e5 1030 dollar, men om du verkligen skulle spendera s\u00e5 mycket s\u00e5 skulle bilen g\u00e5 lika smidigt som en ny. Det \u00e4r \u00e4nd\u00e5 inte s\u00e5 mycket j\u00e4mf\u00f6rt med andra BMW:er. Bilens reservdelar och underh\u00e5ll \u00e4r ocks\u00e5 n\u00e5got dyrt som du kan se i listan:<\/p>\n\n\n\n
En bils tillf\u00f6rlitlighet beror ocks\u00e5 p\u00e5 bilens s\u00e4kerhet. Lyckligtvis briljerar de tyska bilarna p\u00e5 s\u00e4kerhetsavdelningen och de har goda betyg i fr\u00e5ga om s\u00e4kerhet. 335i \u00e4r inte heller n\u00e5got undantag och har f\u00e5tt extremt bra s\u00e4kerhetsbetyg. IIHS gav hela den h\u00e4r generationen bra betyg och den plockades in i utm\u00e4rkelsen ”Top Safety Pick”.<\/p>\n\n\n\n
Bilen har ocks\u00e5 kortvarigt presenterats och kampanjat i motort\u00e4vlingar. Bilen visade sig vara mycket tillf\u00f6rlitlig i dessa t\u00e4vlingar och vann till och med t\u00e4vlingar som World Touring Car Championships 2006 och 2007. Bilens motor \u00e4r ett odjur och den kan ge dig en extremt tillfredsst\u00e4llande k\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n
Den \u00f6vergripande E90-serien ersattes med 3-seriemodellerna F30 och F31, men coup\u00e9modellen 335i ersattes med 4-seriemodellen F32. 3-serien upph\u00f6rde med coup\u00e9- och cabrioletmodellen 2013 och dessa \u00f6vergick till 4-serien.<\/p>\n\n\n\n
Bilen \u00e4r tillr\u00e4ckligt p\u00e5litlig beror p\u00e5 din sk\u00f6tsel av bilen och k\u00f6rning. M\u00e4nniskor har k\u00f6rt den h\u00e4r bilen med mycket f\u00e4rre problem och de tyckte att den var mycket p\u00e5litlig. M\u00e5nga har dock k\u00f6rt samma 335i och upplevt stora problem \u00e4ven efter 50 000 mil. D\u00e4rf\u00f6r kan det kosta dig en del pengar, men om du vill ha h\u00f6g prestanda \u00e4r det ett bra k\u00f6p.<\/p>\n\n\n\n
BMW 3-serien \u00e4r en \u00e4ldre serie. De har tillverkat kompakta ledarbilar sedan 1975, och de \u00e4r ganska k\u00e4nda f\u00f6r sina h\u00f6gpresterande motorer och \u00f6verlag b\u00e4ttre k\u00f6rupplevelse. N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r dock vissa mindre tillf\u00f6rlitliga \u00e4n andra och listan \u00e4r f\u00f6ljande:<\/p>\n\n\n\n
En bils tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r en fr\u00e5ga om hur l\u00e4nge bilen h\u00e5ller och hur mycket den beh\u00f6ver underh\u00e5llas. Bra och tillf\u00f6rlitliga bilar kostar mycket mindre och har mycket f\u00e4rre haverier. Bilens s\u00e4kerhet \u00e4r ocks\u00e5 en del av tillf\u00f6rlitligheten och alla b\u00f6r titta p\u00e5 bilens s\u00e4kerhetsfunktioner.<\/p>\n\n\n\n
Det \u00e4r inte alla som gillar att spendera sin tid p\u00e5 en bensinstation och vill att bilen bara ska fungera varje g\u00e5ng de beh\u00f6ver den. I slut\u00e4ndan skulle mer tillf\u00f6rlitliga bilar vara mer konsekventa och du skulle beh\u00f6va \u00e4gna mindre tid \u00e5t att reparera ditt fordon.<\/p>\n\n\n\n
BMW-motorer \u00e4r s\u00e4kert en av de b\u00e4sta i v\u00e4rlden. BMW tillverkar dessa motorer med \u00e5r av forskning och utveckling. Dessa motorer anv\u00e4nds ocks\u00e5 i flera motort\u00e4vlingar, vilket bevisar deras extrema effektivitet. De h\u00e5ller ocks\u00e5 l\u00e4ngre och har en livsl\u00e4ngd p\u00e5 mer \u00e4n 250 000 mil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
BMW 335i \u00e4r en p\u00e5litlig bil om den underh\u00e5lls ganska bra. Varje bil kan visa sig vara tillf\u00f6rlitlig om den underh\u00e5lls ordentligt. BMW:erna \u00e4r vanligtvis inte det mest p\u00e5litliga tyska<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1846"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1846"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1846\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1846"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1846"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1846"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}