{"id":1844,"date":"2021-09-28T11:35:31","date_gmt":"2021-09-28T11:35:31","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1844"},"modified":"2021-09-28T11:35:31","modified_gmt":"2021-09-28T11:35:31","slug":"ar-bmw-e46-tillforlitlig","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-bmw-e46-tillforlitlig\/","title":{"rendered":"\u00c4r BMW E46 tillf\u00f6rlitlig?"},"content":{"rendered":"\n
BMW E46 anses vara en p\u00e5litlig bil att k\u00f6pa, \u00e4ven efter s\u00e5 l\u00e5ng tid.<\/p>\n\n\n\n
BMW E46 \u00e4r den fj\u00e4rde generationen av BMW 3-serien, tillverkad 1997. Bilen \u00e4r tillr\u00e4ckligt tillf\u00f6rlitlig f\u00f6r att k\u00f6pas \u00e4ven efter ett decennium efter att den lades ned, \u00e5r 2006. E46 hade flera modeller och var en av BMW:s mest framg\u00e5ngsrika lanseringar. Bilens framg\u00e5ng beror p\u00e5 dess h\u00f6ga byggkvalitet och tillf\u00f6rlitlighet.<\/p>\n\n\n\n
E46 tillh\u00f6r den kompakta executive-klassen i BMW 3-serien. Den lanserades 1997 och den hade flera olika karossvarianter tillg\u00e4ngliga under hela sin existens. De hade den tidens distinkta BMW-design, som ocks\u00e5 kunde ses i BMW 5-serien.<\/p>\n\n\n\n
Den fj\u00e4rde generationen, E46, hade ett mycket f\u00f6rb\u00e4ttrat chassi, som marknadsf\u00f6rdes som 70 % styvare \u00e4n den f\u00f6reg\u00e5ende generationen. Bilen BMW:s flaggskeppsniv\u00e5 i fr\u00e5ga om hantering och fanns \u00e4ven i ett alternativ med fyrhjulsdrift. E46 lades ned 2006 och ersattes av den femte generationen av 3-serien, BMW E90.<\/p>\n\n\n\n
E46 var en mycket framg\u00e5ngsrik bil, s\u00e5 BMW tillverkade m\u00e5nga karossformer och modeller f\u00f6r att s\u00e4lja under hela sin n\u00e4rvaro. Bilen erbj\u00f6ds i fem karossformer:<\/p>\n\n\n\n
E46 \u00e4r ber\u00f6md f\u00f6r sin extremt h\u00f6gpresterande k\u00f6rning och \u00f6verl\u00e4gsna handlinjestyrning. Bilen hade en 6-cylindrig motor som var mycket snabb och \u00e4r fortfarande ganska snabb. M3-modellen av bilen var till och med den h\u00f6gpresterande modellen och den \u00e4r \u00e4nnu snabbare \u00e4n andra modeller. Bilen \u00e4r fortfarande ganska p\u00e5litlig n\u00e4r det g\u00e4ller prestanda, s\u00e5 du kan f\u00e5 en bra BMW-upplevelse.<\/p>\n\n\n\n
Du kan fortfarande f\u00e5 ut mycket av den h\u00e4r bilen eftersom detta \u00e4r en ganska p\u00e5litlig BMW. Vissa av dess modeller hade en del problem med ventilstaml\u00e4ckage, men om du vill ha den b\u00e4sta modellen ska du satsa p\u00e5 en v\u00e4lkonditionerad 330i. Den byggda kvaliteten \u00e4r riktigt robust och motorn \u00e4r l\u00e5nglivad.<\/p>\n\n\n\n
330i-modellen f\u00f6rb\u00e4ttrade ocks\u00e5 problemen med sprickbildning i underramen. Dessutom \u00e4r E46 en ber\u00f6md och v\u00e4lk\u00f6pt bil, p\u00e5 grund av vilken du f\u00e5r all slags hj\u00e4lp p\u00e5 n\u00e4tet. Bilen \u00e4r ocks\u00e5 v\u00e4lk\u00e4nd av mekanikerna, s\u00e5 du f\u00e5r din bil l\u00e4tt lagad om den f\u00e5r problem. i \u00f6vrigt \u00e4r bilen ganska p\u00e5litlig, s\u00e5 du beh\u00f6ver inte oroa dig f\u00f6r det.<\/p>\n\n\n\n
Varje bil efter cirka 10 \u00e5r beh\u00f6ver lite v\u00e5rd. Om du funderar p\u00e5 att k\u00f6pa den h\u00e4r sk\u00f6nheten b\u00f6r du leta efter vissa saker, som skulle spara dig lite pengar. Du b\u00f6r veta den f\u00f6rsta saken, ju fler mil, desto mer s\u00e5rbar \u00e4r bilen. Leta efter en bil med s\u00e5 lite k\u00f6rstr\u00e4cka som m\u00f6jligt.<\/p>\n\n\n\n
Vissa \u00e4ldre modeller som 323 och 328 hade problem med sprickor i underramen, s\u00e5 titta p\u00e5 det. 318 hade en del problem med l\u00e4ckande ventilstammar. V\u00e5rt b\u00e4sta r\u00e5d \u00e4r att k\u00f6pa 330i-modellen och f\u00f6rs\u00f6ka byta ut vattenpumpen, termostaten och fl\u00e4ktkopplingen om det \u00e4r m\u00f6jligt. I \u00f6vrigt hade bilen inga st\u00f6rre problem att leta efter.<\/p>\n\n\n\n
Bilen \u00e4r en av de mest p\u00e5litliga BMW:erna p\u00e5 marknaden. Den \u00e4r ganska k\u00e4nd p\u00e5 marknaden ocks\u00e5, s\u00e5 du kommer inte att f\u00e5 n\u00e5gra sv\u00e5righeter n\u00e4r det g\u00e4ller underh\u00e5ll och reparation av din bil. Motorn \u00e4r ocks\u00e5 mycket solid och kommer l\u00e4tt att h\u00e5lla i m\u00e5nga fler \u00e5r, beroende p\u00e5 bilens k\u00f6rstr\u00e4cka. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r E46 en p\u00e5litlig BMW.<\/p>\n\n\n\n
Enligt folks \u00e5sikter och personliga erfarenheter anses 330i vara den mest tillf\u00f6rlitliga modellen av E46. 330i hade mycket f\u00e4rre problem med sprickor i underramen och andra l\u00e4ckageproblem. Motorn \u00e4r ocks\u00e5 bergfast och tillr\u00e4ckligt snabb f\u00f6r att sl\u00e5 m\u00e5nga bilar i den h\u00e4r \u00e5ldern.<\/p>\n\n\n\n
BMW E46 har deltagit i m\u00e5nga motort\u00e4vlingar. E46 320i vann 2004 \u00e5rs s\u00e4song i European Touring Car Championship och 2005 \u00e5rs s\u00e4songsm\u00e4sterskap i World Touring Car Championship med Andy Priaulx som f\u00f6rare. Bilen vann \u00e4ven s\u00e4songen 2006 i Asian Touring Car Championship med Franz Engstler som f\u00f6rare. \u00d6verhuvudtaget var bilen med i m\u00e5nga europeiska, brittiska, amerikanska och ryska t\u00e4vlingar.<\/p>\n\n\n\n
Bilen var dyr p\u00e5 sin tid, men som tur \u00e4r v\u00e4rderas dessa bilar snabbt ned. M-modellen av bilen \u00e4r dock fortfarande ganska dyr och den kan kosta dig \u00f6ver 15 000 dollar. Du kan dock f\u00e5 de vanliga modellerna f\u00f6r mindre \u00e4n 10 000 dollar. Detta \u00e4r ganska bra om du vill uppleva en BMW-bil och dessutom har en liten budget.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
BMW E46 anses vara en p\u00e5litlig bil att k\u00f6pa, \u00e4ven efter s\u00e5 l\u00e5ng tid. BMW E46 \u00e4r den fj\u00e4rde generationen av BMW 3-serien, tillverkad 1997. Bilen \u00e4r tillr\u00e4ckligt tillf\u00f6rlitlig f\u00f6r<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1844"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1844"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1844\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1844"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1844"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1844"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}