{"id":1822,"date":"2021-09-28T11:17:44","date_gmt":"2021-09-28T11:17:44","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1822"},"modified":"2021-09-28T11:17:44","modified_gmt":"2021-09-28T11:17:44","slug":"basta-begagnade-bmw-hatchback","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-begagnade-bmw-hatchback\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta begagnade BMW hatchback"},"content":{"rendered":"\n

BMW i3 anses vara den b\u00e4sta begagnade BMW hatchback.<\/p>\n\n\n\n

BMW i3 \u00e4r en 5-d\u00f6rrars hatchback elbil med bakhjulsdrift. Elmotorn drivs av ett 18,2 kWh li-jonbatteripaket, som kan ut\u00f6kas till ett 37,9 kWh li-jonbatteripaket. Bilen har ett hyfsat \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde med en god efterfr\u00e5gan bland konsumenterna. I3 \u00e4r ocks\u00e5 den billigaste elbilen att underh\u00e5lla.<\/p>\n\n\n\n

BMW i3: Familjev\u00e4nlig och eldriven<\/h2>\n\n\n\n

BMW i3 \u00e4r en liten eldriven hatchback som sl\u00e4pptes 2013. Det \u00e4r den enda helt eldrivna BMW:n i USA. Bilen anses vara en familjebil, som passar b\u00e4st f\u00f6r k\u00f6rning i staden och kanske p\u00e5 n\u00e5gra korta resor utanf\u00f6r staden. Bilen har en kortare r\u00e4ckvidd \u00e4n andra st\u00f6rre elbilar.<\/p>\n\n\n\n

BMW i3 har en BMW eDrive synkron elmotor med permanentmagnet. Bilen erbjuds i 3 varianter enligt batteriutbudet p\u00e5 18,2 kWh, 27,2 kWh och 37,9 kWh. I3 lanserades som BMW:s allra f\u00f6rsta elbil.<\/p>\n\n\n\n

En elmotor med imponerande r\u00e4ckvidd<\/h3>\n\n\n\n

i3 \u00e4r ett helt elektriskt fordon som \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r sin lilla storlek och kraftfulla motor. Bilen \u00e4r en av de mest s\u00e5lda elbilarna, och den var den tredje mest s\u00e5lda bilen mellan 2014 och 2016.<\/p>\n\n\n\n

Bilen har en ber\u00e4knad r\u00e4ckvidd p\u00e5 81 mil, men den kan \u00f6kas med ytterligare med st\u00f6rre batterimodeller. Batterimodellen med 27,2 kWh batteri har en r\u00e4ckvidd p\u00e5 114 mil, batterimodellen med 37,9 kWh batteri har en r\u00e4ckvidd p\u00e5 153 mil. BMW erbjuder \u00e4ven Rex-modeller som har en ut\u00f6kad r\u00e4ckvidd p\u00e5 cirka 200 mil.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r i3 en lysande bil med bra r\u00e4ckvidd som l\u00e4tt kan anv\u00e4ndas f\u00f6r stadsk\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5litlig med \u00f6verkomliga driftskostnader<\/h3>\n\n\n\n

Bilen \u00e4r ganska p\u00e5litlig tack vare sin elmotor och BMW:s \u00f6verl\u00e4gsna teknik. Tyska bilar \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r sitt rykte om tillf\u00f6rlitlighet. I3 \u00e4r en elbil, s\u00e5 den har inga br\u00e4nslekostnader, bara mer \u00f6verkomliga elr\u00e4kningar.<\/p>\n\n\n\n

Bilen har visat sig vara mycket solid, och den har ett rykte om sig att s\u00e4llan ha n\u00e5gra st\u00f6rre problem eller beh\u00f6va allvarliga reparationer. BMW erbjuder ocks\u00e5 sin standardgaranti, som kan t\u00e4cka n\u00e4stan alla utgifter upp till 3 \u00e5r, och den har ocks\u00e5 en batterigaranti p\u00e5 8 \u00e5r eller 100 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Goda s\u00e4kerhetsresultat<\/h3>\n\n\n\n

Alla bilar \u00e4r ofullst\u00e4ndiga utan bra s\u00e4kerhetsbetyg nuf\u00f6rtiden. I3 har ett enast\u00e5ende betyg f\u00f6r en hatchback. Bilen \u00e4r utrustad med alla typiska aktiva och passiva s\u00e4kerhetsfunktioner, t.ex:<\/p>\n\n\n\n