{"id":1822,"date":"2021-09-28T11:17:44","date_gmt":"2021-09-28T11:17:44","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1822"},"modified":"2021-09-28T11:17:44","modified_gmt":"2021-09-28T11:17:44","slug":"basta-begagnade-bmw-hatchback","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-begagnade-bmw-hatchback\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta begagnade BMW hatchback"},"content":{"rendered":"\n
BMW i3 anses vara den b\u00e4sta begagnade BMW hatchback.<\/p>\n\n\n\n
BMW i3 \u00e4r en 5-d\u00f6rrars hatchback elbil med bakhjulsdrift. Elmotorn drivs av ett 18,2 kWh li-jonbatteripaket, som kan ut\u00f6kas till ett 37,9 kWh li-jonbatteripaket. Bilen har ett hyfsat \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljningsv\u00e4rde med en god efterfr\u00e5gan bland konsumenterna. I3 \u00e4r ocks\u00e5 den billigaste elbilen att underh\u00e5lla.<\/p>\n\n\n\n
BMW i3 \u00e4r en liten eldriven hatchback som sl\u00e4pptes 2013. Det \u00e4r den enda helt eldrivna BMW:n i USA. Bilen anses vara en familjebil, som passar b\u00e4st f\u00f6r k\u00f6rning i staden och kanske p\u00e5 n\u00e5gra korta resor utanf\u00f6r staden. Bilen har en kortare r\u00e4ckvidd \u00e4n andra st\u00f6rre elbilar.<\/p>\n\n\n\n
BMW i3 har en BMW eDrive synkron elmotor med permanentmagnet. Bilen erbjuds i 3 varianter enligt batteriutbudet p\u00e5 18,2 kWh, 27,2 kWh och 37,9 kWh. I3 lanserades som BMW:s allra f\u00f6rsta elbil.<\/p>\n\n\n\n
i3 \u00e4r ett helt elektriskt fordon som \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r sin lilla storlek och kraftfulla motor. Bilen \u00e4r en av de mest s\u00e5lda elbilarna, och den var den tredje mest s\u00e5lda bilen mellan 2014 och 2016.<\/p>\n\n\n\n
Bilen har en ber\u00e4knad r\u00e4ckvidd p\u00e5 81 mil, men den kan \u00f6kas med ytterligare med st\u00f6rre batterimodeller. Batterimodellen med 27,2 kWh batteri har en r\u00e4ckvidd p\u00e5 114 mil, batterimodellen med 37,9 kWh batteri har en r\u00e4ckvidd p\u00e5 153 mil. BMW erbjuder \u00e4ven Rex-modeller som har en ut\u00f6kad r\u00e4ckvidd p\u00e5 cirka 200 mil.<\/p>\n\n\n\n
P\u00e5 det hela taget \u00e4r i3 en lysande bil med bra r\u00e4ckvidd som l\u00e4tt kan anv\u00e4ndas f\u00f6r stadsk\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n
Bilen \u00e4r ganska p\u00e5litlig tack vare sin elmotor och BMW:s \u00f6verl\u00e4gsna teknik. Tyska bilar \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r sitt rykte om tillf\u00f6rlitlighet. I3 \u00e4r en elbil, s\u00e5 den har inga br\u00e4nslekostnader, bara mer \u00f6verkomliga elr\u00e4kningar.<\/p>\n\n\n\n
Bilen har visat sig vara mycket solid, och den har ett rykte om sig att s\u00e4llan ha n\u00e5gra st\u00f6rre problem eller beh\u00f6va allvarliga reparationer. BMW erbjuder ocks\u00e5 sin standardgaranti, som kan t\u00e4cka n\u00e4stan alla utgifter upp till 3 \u00e5r, och den har ocks\u00e5 en batterigaranti p\u00e5 8 \u00e5r eller 100 000 mil.<\/p>\n\n\n\n
Alla bilar \u00e4r ofullst\u00e4ndiga utan bra s\u00e4kerhetsbetyg nuf\u00f6rtiden. I3 har ett enast\u00e5ende betyg f\u00f6r en hatchback. Bilen \u00e4r utrustad med alla typiska aktiva och passiva s\u00e4kerhetsfunktioner, t.ex:<\/p>\n\n\n\n
Elbilar anses vara underh\u00e5llsfria, men det \u00e4r faktiskt inte sant. Elbilar beh\u00f6ver ocks\u00e5 underh\u00e5ll och service; det \u00e4r dock mindre \u00e4n j\u00e4mf\u00f6rt med vanliga bilar. BMW i3 anses vara en av de billigaste elbilarna n\u00e4r det g\u00e4ller underh\u00e5ll.<\/p>\n\n\n\n
Om du skaffar en begagnad i3 med garanti f\u00e5r du BMW Ultimate Care. Detta skulle t\u00e4cka alla underh\u00e5llskostnader. Om bilen d\u00e4remot inte har n\u00e5gon garanti kan du beh\u00f6va ta hand om motorolja, motorfilter, t\u00e4ndstift, bromsv\u00e4tska och andra typiska underh\u00e5llsfr\u00e5gor.<\/p>\n\n\n\n
Den har ett \u00e4garbetyg p\u00e5 3,4 av 5. Personer p\u00e5 vissa plattformar och forum har beundrat i3:s prestanda. Bilen har dock en del problem med d\u00e5lig byggkvalitet. Trots kvalitetsproblemen \u00e4lskar f\u00f6rarna fortfarande den l\u00e5gt underh\u00e5llna hatchbacken som erbjuder en utm\u00e4rkt BMW-k\u00f6rupplevelse.<\/p>\n\n\n\n
I3 brukar inte m\u00f6ta n\u00e5gra st\u00f6rre problem under sina f\u00f6rsta fem \u00e5r. Och br\u00e4nsle- och underh\u00e5llsbesparingarna \u00e4r cirka 20 000 dollar under en tre\u00e5rsperiod. \u00d6verlag har bilen lite blandade recensioner, men det \u00e4r \u00e4nd\u00e5 ett bra k\u00f6p. Bilens v\u00e4rde \u00e4r ocks\u00e5 avskrivs kraftigt under 5 \u00e5r, s\u00e5 du kan hitta begagnade i3:or till ett \u00f6verkomligt pris.<\/p>\n\n\n\n
BMW har haft m\u00e5nga problem tidigare, men i3 verkar vara b\u00e4ttre \u00e4n andra. Driftskostnaderna \u00e4r l\u00e5ga med billigt underh\u00e5ll. Om du k\u00f6per en begagnad i3 b\u00f6r du dock titta p\u00e5 vissa vissa saker som kan vara ben\u00e4gna att skadas som t.ex:<\/p>\n\n\n\n
Att k\u00f6pa en begagnad bil \u00e4r alltid billigare \u00e4n att k\u00f6pa en ny bil. M\u00e5nga bilar f\u00f6rlorar h\u00e4lften av sitt v\u00e4rde p\u00e5 bara 5 \u00e5r, s\u00e5 att k\u00f6pa dessa bilar \u00e4r inget d\u00e5ligt beslut. Begagnade bilar kan dock orsaka en del problem om du inte ser \u00f6ver dem noggrant innan du k\u00f6per dem.<\/p>\n\n\n\n
Innan du k\u00f6per en begagnad bil b\u00f6r du l\u00e5ta en mekaniker kontrollera bilen noggrant f\u00f6r att se om det finns n\u00e5gra problem med saker som lackering, olyckshistorik, eventuella tidigare bilfel eller saker som oljel\u00e4ckage i motorn.<\/p>\n\n\n\n
Folk brukar tro att elbilar inte beh\u00f6ver n\u00e5got underh\u00e5ll, men de beh\u00f6ver \u00e4nd\u00e5 visst underh\u00e5ll. Naturligtvis \u00e4r det mindre \u00e4n f\u00f6r vanliga bilar, men de beh\u00f6ver underh\u00e5ll p\u00e5 st\u00e4llen som batteriet, elmotorn och annan elektronik. De kr\u00e4ver ocks\u00e5 typiskt underh\u00e5ll som att byta bromsbel\u00e4gg eller d\u00e4ck.<\/p>\n\n\n\n
Elbilar \u00e4r bilindustrins framtid, men de beh\u00f6ver m\u00e5nga f\u00f6rb\u00e4ttringar innan de kan dominera marknaden. Dessa omfattar bland annat f\u00f6ljande:<\/p>\n\n\n\n
BMW i3 anses vara den b\u00e4sta begagnade BMW hatchback. BMW i3 \u00e4r en 5-d\u00f6rrars hatchback elbil med bakhjulsdrift. Elmotorn drivs av ett 18,2 kWh li-jonbatteripaket, som kan ut\u00f6kas till ett<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[19],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1822"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1822"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1822\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1822"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1822"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1822"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}