{"id":1627,"date":"2021-08-10T17:23:48","date_gmt":"2021-08-10T17:23:48","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1627"},"modified":"2021-08-10T17:23:48","modified_gmt":"2021-08-10T17:23:48","slug":"de-basta-hybridbilarna-for-pendling","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/de-basta-hybridbilarna-for-pendling\/","title":{"rendered":"De b\u00e4sta hybridbilarna f\u00f6r pendling"},"content":{"rendered":"\n

Huvudsk\u00e4let till att hybrider finns \u00e4r att \u00f6ka bilens k\u00f6rstr\u00e4cka och spara pengar p\u00e5 br\u00e4nsle. Som s\u00e5dan \u00e4r dessa bilar b\u00e4st n\u00e4r det g\u00e4ller daglig pendling, och de fungerar b\u00e4st i urbana stadsk\u00f6rningsmilj\u00f6er.<\/p>\n\n\n\n

En genomsnittlig str\u00e4cka som en amerikan k\u00f6r dagligen \u00e4r n\u00e5gonstans runt 16 miles, vilket \u00e4r perfekt f\u00f6r en br\u00e4nslesn\u00e5l hybridbil. Att k\u00f6pa en hybridbil inneb\u00e4r vanligtvis att du kommer att spendera mindre tid vid en bensinstation, och din pl\u00e5nbok kommer s\u00e4kerligen att k\u00e4nna det.<\/p>\n\n\n\n

Om man bet\u00e4nker att en genomsnittlig hybrid i dag r\u00e4cker till cirka 30 miles ren eldrift kan en bensinpump lika g\u00e4rna vara ett tillf\u00e4lligt stopp, som bara beh\u00f6vs n\u00e4r du vill l\u00e4mna stan och ge dig ut p\u00e5 en l\u00e5ng resa.<\/p>\n\n\n\n

Med just detta i \u00e5tanke f\u00f6ddes Toyota Prius, men du kan ocks\u00e5 v\u00e4lja Toyota Corolla. Om du vill ha en prisv\u00e4rd SUV f\u00f6r pendlare \u00e4r Honda CR-V Hybrid ett utm\u00e4rkt val. Om du vill ha en mer lyxig pendlarbil \u00e4r BMW 3-serien eller Volvo XC90 b\u00e5da bra alternativ.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Prius<\/h2>\n\n\n\n

Toyota Prius \u00e4r mer eller mindre sj\u00e4lva essensen av en pendlarbil eftersom Prius p\u00e5 egen hand startade hybridtrenden \u00f6verhuvudtaget. Numera f\u00e5r du s\u00e5 mycket som 58MPG i staden om du v\u00e4ljer Prius.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6rutom den \u00f6verl\u00e4gsna effektiviteten \u00e4r Prius ocks\u00e5 en ganska v\u00e4lutrustad bil med massor av modern teknik och s\u00e4kerhetsl\u00f6sningar. Inredningsutrymmet \u00e4r gott om b\u00e5de f\u00f6r passagerarutrymmet och lastutrymmet ocks\u00e5. JBL-h\u00f6gtalare, Apple Car Play och Android Auto finns alla d\u00e4r f\u00f6r att g\u00f6ra dina dagliga pendlingsresor s\u00e5 mycket enklare.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Corolla<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4ven om Prius verkligen \u00e4r sv\u00e5r att kritisera kan Corolla vara ett b\u00e4ttre alternativ f\u00f6r den som vill ha en mer dynamisk k\u00f6rupplevelse. \u00c4ven om utseendet \u00e4r subjektivt, anser jag att Corolla ser mycket b\u00e4ttre ut \u00e4n Prius.
Det \u00e4r just d\u00e4rf\u00f6r som m\u00e5nga online-kontor uts\u00e5g Corolla Hybrid till \u00e5rets b\u00e4sta gr\u00f6na bil. Designspr\u00e5ket i Corolla \u00e4r lite mer v\u00e5gat och sofistikerat b\u00e5de p\u00e5 insidan och utsidan. Interi\u00f6ren \u00e4r rikligt rymlig och mycket v\u00e4lisolerad, perfekt f\u00f6r livliga stadsgator under rusningstrafik.<\/p>\n\n\n\n

Honda CR-V<\/h2>\n\n\n\n

Dagliga pendlare ska inte vara en\u00f6gda, men det \u00e4r alltid en bra id\u00e9 att k\u00f6pa en hybrid som l\u00e4tt kan \u00e4ndra attityd och bli en perfekt l\u00e5ngdistansfamiljetransport\u00f6r. Den amerikanska 40MPG-betyget \u00e4r inte lika bra som betygen f\u00f6r alla de ovann\u00e4mnda bilarna, men med tanke p\u00e5 att CR-V \u00e4r en fullfj\u00e4drad SUV \u00e4r s\u00e5dana betyg mer \u00e4n tillr\u00e4ckliga.<\/p>\n\n\n\n

CR-V erbjuder mycket utrymme, en raffinerad kup\u00e9, fyrhjulsdrift och en smidig, men \u00e4nd\u00e5 responsiv automatl\u00e5da. N\u00e4r det g\u00e4ller s\u00e4kerhet har CR-V alla de r\u00e4tta alternativen. N\u00e4r det g\u00e4ller teknik \u00e4r CR-V fullmatad. Det finns en anledning till att CR-V \u00e4r den mest s\u00e5lda SUV:n under det senaste decenniet.<\/p>\n\n\n\n

BMW 3-serie<\/h2>\n\n\n\n

BMW 3-serien har alltid varit en av de b\u00e4sta allroundbilarna som g\u00e5r att k\u00f6pa f\u00f6r pengar, och den senaste G20 3-serie sedanen \u00e4r en fantastisk bil f\u00f6r alla som vill ha en dynamisk k\u00f6rupplevelse som inte offrar effektivitet, komfort och teknik.<\/p>\n\n\n\n

BMW 330e hybrid har vunnit flera priser f\u00f6r att vara den b\u00e4sta familjehybridbilen p\u00e5 marknaden just nu. Det \u00e4r sv\u00e5rt att uppn\u00e5 imponerande komfortniv\u00e5er samtidigt som man uppr\u00e4tth\u00e5ller en dynamisk underbyggnad, men 3-serien g\u00f6r det \u00e4nd\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC90<\/h2>\n\n\n\n

Om du \u00e4r ute efter en bekv\u00e4m, mellanstor lyxig hybrid-SUV ska du se till att kolla in Volvo XC90 Hybrid, eftersom denna stiliga svensk \u00e4r allt du n\u00e5gonsin kommer att beh\u00f6va. XC90 erbjuder en rymlig kup\u00e9 som \u00e4r utrustad med fint l\u00e4der och trim i aluminium, tr\u00e4 eller pianosvart.<\/p>\n\n\n\n

Stor tillf\u00f6rlitlighet och effektivitet \u00e4r ocks\u00e5 starka sidor hos XC90. Praktiskt sett erbjuder XC90 gott om plats f\u00f6r alla inuti, och bagageutrymmet \u00e4r ocks\u00e5 gener\u00f6st. \u00c4ven om den inte n\u00f6dv\u00e4ndigtvis \u00e4r den b\u00e4sta stadspendlaren storleksm\u00e4ssigt \u00e4r den utrustad med parkeringssensorer runtomkring och den \u00e4r ganska l\u00e4tt att se ut ur.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r en EV en b\u00e4ttre pendlarbil \u00e4n en hybrid?<\/h4>\n\n\n\n

I teorin kan en EV till och med vara ett b\u00e4ttre alternativ \u00e4n en hybrid om du bara ska anv\u00e4nda bilen f\u00f6r regelbundna dagliga pendlingsresor. Det \u00e4r dock alltid bra att ha en f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor att lita p\u00e5 om n\u00e5got g\u00e5r fel. Allt beror naturligtvis p\u00e5 laddningsinfrastrukturen i ditt omr\u00e5de och i ditt hem.<\/p>\n\n\n\n

Om du v\u00e4ljer en elbil m\u00e5ste du dessutom planera alla dina resor i enlighet med tillg\u00e4ngliga laddningsstationer. I det h\u00e4r fallet \u00e4r en hybrid ett b\u00e4ttre alternativ eftersom den g\u00f6r det m\u00f6jligt f\u00f6r dig att vara lite mer flexibel om n\u00e5got skulle g\u00e5 fel.<\/p>\n\n\n\n

Beh\u00f6ver du ens en bil om du bara k\u00f6r i staden?<\/h4>\n\n\n\n

P\u00e5 m\u00e5nga platser i v\u00e4rlden \u00e4r bilar inte dina vanliga pendlare. F\u00f6r s\u00e5dana \u00e4ndam\u00e5l v\u00e4ljer m\u00e5nga m\u00e4nniskor cyklar, elcyklar, taxibilar eller till och med kollektivtrafik. Om du bor i en stad som till exempel Amsterdam, d\u00e4r m\u00e5nga m\u00e4nniskor aldrig anv\u00e4nder bilen, \u00e4r det on\u00f6digt att \u00e4ga en bil \u00f6verhuvudtaget.<\/p>\n\n\n\n

Om du d\u00e4remot beh\u00f6ver pendla en l\u00e4ngre str\u00e4cka dagligen och inte har tillg\u00e5ng till p\u00e5litlig och s\u00e4ker kollektivtrafik \u00e4r en bil en rimlig n\u00f6dv\u00e4ndighet. Om du best\u00e4mmer dig f\u00f6r att s\u00e4lja din bil och v\u00e4lja en cykel kommer du definitivt att spara mycket pengar i det l\u00e5nga loppet.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r ska jag hoppa \u00f6ver att k\u00f6pa en hybridbil?<\/h4>\n\n\n\n

\u00c4ven om hybrider \u00e4r ett klart positivt inslag i dagens tid med elmotorer \u00e4r de inte perfekta. De kostar mer pengar att k\u00f6pa direkt, och det tar ibland flera \u00e5r att f\u00e5 tillbaka de extra kostnaderna. Om du inte har f\u00f6rm\u00e5gan eller avsikten att utnyttja elmotorn till sin fulla potential \u00e4r det en bra id\u00e9 att hoppa \u00f6ver en hybrid.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom tenderar hybrider att kosta mer pengar att underh\u00e5lla efter ett tag. \u00c4ven om batterierna t\u00e4cks av garantin under den f\u00f6rsta tiden som \u00e4gare tenderar de efter ett tag att tappa h\u00e4lsan, och ett fullst\u00e4ndigt batteribyte kan kosta n\u00e5gra tusen dollar, \u00e4nnu v\u00e4rre \u00e4r att vissa bilbatterier ibland till och med fattar eld.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Huvudsk\u00e4let till att hybrider finns \u00e4r att \u00f6ka bilens k\u00f6rstr\u00e4cka och spara pengar p\u00e5 br\u00e4nsle. Som s\u00e5dan \u00e4r dessa bilar b\u00e4st n\u00e4r det g\u00e4ller daglig pendling, och de fungerar b\u00e4st<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1627"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1627"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1627\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1627"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1627"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1627"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}