{"id":1615,"date":"2021-08-10T17:17:35","date_gmt":"2021-08-10T17:17:35","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1615"},"modified":"2021-08-10T17:17:35","modified_gmt":"2021-08-10T17:17:35","slug":"basta-hybriden-for-dragning","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-hybriden-for-dragning\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta hybriden f\u00f6r dragning"},"content":{"rendered":"\n

Det \u00e4r inte lika l\u00e4tt att bogsera med en elbil eller plug-in hybrid som med vanliga diesel- eller gasbilar. De flesta tillverkare numera fastst\u00e4ller en laglig dragkapacitet f\u00f6r en specifik bil genom en process som kallas homologering, men bara f\u00f6r n\u00e5gra f\u00e5 v\u00e4rda modeller.<\/p>\n\n\n\n

Om den specifika bilen inte har n\u00e5gra gr\u00e4nser f\u00f6r bogseringskapaciteten angivna \u00e4r det troligt att den inte l\u00e4mpar sig f\u00f6r en s\u00e5dan uppgift, och m\u00e5nga s\u00e5dana bilar \u00e4r hybrider eller elbilar. Men \u00e4ven om du inte kan dra en 23-fots husvagn med en Nissan Leaf finns det ett par hybridalternativ som l\u00e4tt kan dra extremt tunga laster.<\/p>\n\n\n\n

Vissa SUV:er som Ford Explorer Hybrid, Audi Q7 TFSIe, Volvo XC90 Twin Hybrid eller Lincoln Aviator Grand Touring kan dra upp\u00e5t 5000 lbs. De b\u00e4sta hybrid-SUV:erna f\u00f6r dragning \u00e4r Porsche Cayenne S E-Hybrid och Land Rover Defender P400e, som b\u00e5da kan dra upp till n\u00e4stan 8000 lbs.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill bogsera med din hybridbil men inte vill ha en SUV kan Volvo V60 Twin Engine bogsera upp till 4000 lbs, och VW Passat GTE och Mercedes c350e kan b\u00e5da bogsera upp till 2300 lbs med stor stil och komfort.<\/p>\n\n\n\n

Ford Explorer Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

Ford Explorer Hybrid \u00e4r en utm\u00e4rkt bil f\u00f6r familjesemestern tack vare sin finst\u00e4mda k\u00f6rning, sin ganska exklusiva interi\u00f6r och sitt stora utrymme. Om du kombinerar det med en dragkapacitet p\u00e5 maximalt 5000 lbs \u00e4r Explorer mer \u00e4n kapabel att ta din husvagn vart du vill.<\/p>\n\n\n\n

Explorer kostar mellan 35k och 53k dollar, och f\u00f6r ett s\u00e5dant pris f\u00e5r du verkligen mycket bil f\u00f6r pengarna. \u00d6verv\u00e4g att k\u00f6pa Explorer om du inte vill ha marknadens h\u00f6gsta lyxiga SUV i fullstorlek, men \u00e4nd\u00e5 vill ha allt som en modern SUV i fullstorlek erbjuder.<\/p>\n\n\n\n

Lincoln Aviator Grand Touring<\/h2>\n\n\n\n

F\u00f6r n\u00e5gra \u00e5r sedan har varum\u00e4rket Lincoln genomg\u00e5tt en ganska omfattande makeover, och numera kan varum\u00e4rket Lincoln st\u00e5 p\u00e5 egna ben i j\u00e4mf\u00f6relse med Audi, Mercedes eller BMW. Allt som allt \u00e4r Lincoln Navigator den mest imponerande modellen av hela sortimentet, men Aviator \u00e4r sannerligen inte l\u00e5ngt efter.
Det kan vid f\u00f6rsta anblicken verka l\u00f6jligt att betala s\u00e5 mycket som 70 000 dollar f\u00f6r en mellanstor Lincoln SUV som \u00e4r baserad p\u00e5 samma plattform som den n\u00e4stan h\u00e4lften s\u00e5 dyra Ford Explorer. Men Aviator kan dra upp till 6700 lbs och erbjuder en fantastisk interi\u00f6r med massor av h\u00f6gkvalitativa lyx- och komfortfunktioner.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC90 Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

Volvo XC90 passar utm\u00e4rkt in i det ganska nya Volvo-utbudet som k\u00e4nnetecknas av underbart designade, men \u00e4nd\u00e5 h\u00f6gkvalitativa fordon. Det inre formspr\u00e5ket \u00e4r starkt influerat av den svenska betydelsen av minimalistisk lyx och elegans, och den yttre designen delar ocks\u00e5 en s\u00e5dan designfilosofi.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller dragning kan XC90 l\u00e4tt dra 5000 lbs med stor komfort. Oavsett att XC90 inte \u00e4r den SUV som har den absolut h\u00f6gsta bogseringskapaciteten \u00e4r du v\u00e4l medveten om att knappast n\u00e5gon kan g\u00f6ra det s\u00e4krare \u00e4n Volvo.<\/p>\n\n\n\n

Land Rover P400e<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Cayenne S E-Hybrid och Land Rover Defender P400e \u00e4r de nuvarande hybriderna med h\u00f6gst dragkraft p\u00e5 marknaden, men mellan de tv\u00e5 verkar Defender vara ett mer intressant alternativ tack vare en h\u00e4rligt sofistikerad, men lika robust och t\u00e5lig design och en mer l\u00e4ttillg\u00e4nglig prislapp.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4ven om Cayenne f\u00f6rvisso erbjuder b\u00e4ttre k\u00f6regenskaper n\u00e4r det g\u00e4ller b\u00e5de smidighet och komfort \u00e4r P400e Defender den sanna inneb\u00f6rden av \u00e4ventyr. I vilket fall som helst kan b\u00e5da dessa bilar l\u00e4tt dra upp till n\u00e4stan 8 000 pund, vilket \u00e4r, f\u00f6r all del, det allra h\u00f6gsta beloppet som en hybridbil kan erbjuda nuf\u00f6rtiden.<\/p>\n\n\n\n

Volvo V60 Twin Engine<\/h2>\n\n\n\n

Kanske vill du sl\u00e4pa en hel del vikt, men du vill inte ha en SUV av flera sk\u00e4l, det finns n\u00e5gra alternativ som faktiskt kan uppfylla dina behov. Ett av dem \u00e4r Volvo V60 Twin Engine eftersom denna relativt kapabla Volvo kombi kan dra upp till 4000 lbs.<\/p>\n\n\n\n

\u00c5 andra sidan erbjuder V60 Twin Engine fortfarande h\u00f6g kvalitet, v\u00e4l genomt\u00e4nkt design och en \u00f6verfl\u00f6d av byggmaterial som best\u00e5r av uts\u00f6kt l\u00e4der och minimalistiska accentdetaljer som ser, k\u00e4nns och till och med luktar fantastiskt.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r det bra att bogsera med en elbil?<\/h4>\n\n\n\n

Absolut, men med ett tydligt f\u00f6rbeh\u00e5ll. Elbilar drar nytta av det omedelbara vridmomentet i samma \u00f6gonblick som du s\u00e4tter foten p\u00e5 gaspedalen, detta fungerar underbart n\u00e4r du beh\u00f6ver g\u00f6ra pl\u00f6tsliga f\u00f6r\u00e4ndringar i en stadsmilj\u00f6 och n\u00e4r du man\u00f6vrerar en 23-fots husbil.<\/p>\n\n\n\n

Trots detta drabbas elbils\u00e4gare regelbundet av en anomali som kallas ”r\u00e4ckvidds\u00e5ngest”. R\u00e4ckvidds\u00e5ngest \u00e4r en r\u00e4dsla som alla elbils\u00e4gare upplever n\u00e4r de k\u00e4nner att den ber\u00e4knade elektriska r\u00e4ckvidden inte r\u00e4cker till f\u00f6r att n\u00e5 din destination. Detta \u00e4r extremt viktigt eftersom en sl\u00e4pvagn p\u00e5 5 000 lbs kommer att krossa din r\u00e4ckvidd.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r hybridbilar v\u00e4rda det?<\/h3>\n\n\n\n

Hybridbilar \u00e4r definitivt p\u00e5 v\u00e4g att bli n\u00e5got av en favorit n\u00e4r det g\u00e4ller l\u00f6sningar f\u00f6r att driva bilar. De \u00e4r praktiskt taget identiska att k\u00f6ra j\u00e4mf\u00f6rt med en vanlig bensin- eller dieseldriven bil, men samtidigt kan de uppn\u00e5 en \u00f6verl\u00e4gsen effektivitet.<\/p>\n\n\n\n

Hybridbilar \u00e4r definitivt v\u00e4rda att k\u00f6pa, men bara om du verkligen anv\u00e4nder dem f\u00f6r vad de \u00e4r. K\u00f6p inte en hybrid och k\u00f6r den bara med en vanlig f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor, eftersom detta g\u00f6r elmotorn v\u00e4rdel\u00f6s och helt underv\u00e4rderar hela po\u00e4ngen med att \u00e4ga en hybrid.<\/p>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r den b\u00e4sta prisv\u00e4rda hybridbilen f\u00f6r bogsering som finns?<\/h4>\n\n\n\n

Som du kanske har m\u00e4rkt \u00e4r n\u00e4stan alla bilar som listas i den h\u00e4r artikeln dyra och ganska lyxiga. Hur som helst finns det ingen anledning att spendera en s\u00e5dan orimlig summa pengar om du vill bogsera med en mer l\u00e4ttillg\u00e4nglig hybridbil.<\/p>\n\n\n\n

Med det sagt kan Kia Sorento Hybrid dra upp till 3300 lbs, medan en Toyota Prius bara klarar av ynka 1600 lbs, samma sak g\u00e4ller f\u00f6r den ganska underm\u00e5liga Honda CR-V hybrid. Det f\u00f6rmodligen b\u00e4sta v\u00e4rdet f\u00f6r dragning \u00e4r Kia Niro Hybrid eftersom denna lilla hj\u00e4lte kan dra upp till n\u00e4stan 3000 lbs.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Det \u00e4r inte lika l\u00e4tt att bogsera med en elbil eller plug-in hybrid som med vanliga diesel- eller gasbilar. De flesta tillverkare numera fastst\u00e4ller en laglig dragkapacitet f\u00f6r en specifik<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1615"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1615"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1615\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1615"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1615"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1615"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}