{"id":1610,"date":"2021-08-10T17:13:32","date_gmt":"2021-08-10T17:13:32","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1610"},"modified":"2021-08-10T17:13:32","modified_gmt":"2021-08-10T17:13:32","slug":"basta-hybridbilar-for-langa-forare","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-hybridbilar-for-langa-forare\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta hybridbilar f\u00f6r l\u00e5nga f\u00f6rare"},"content":{"rendered":"\n

I b\u00f6rjan var hybrider inte s\u00e5 praktiska eftersom de offrade last- och passagerarutrymme f\u00f6r extra komponenter i drivlinan. D\u00e4rf\u00f6r saknade dessa bilar utrymme j\u00e4mf\u00f6rt med sina bensin- och dieseldrivna motsvarigheter.<\/p>\n\n\n\n

Numera \u00e4r detta inte l\u00e4ngre fallet, och \u00e4ven l\u00e5nga personer f\u00e5r plats i m\u00e5nga hybridbilar utan problem. En bil f\u00f6r en l\u00e5ng f\u00f6rare m\u00e5ste erbjuda \u00f6verl\u00e4gset utrymme f\u00f6r huvud, ben och axlar, men utan att offra f\u00f6r mycket utrymme i baks\u00e4tet.<\/p>\n\n\n\n

Bilar som Hyundai Sonata, Toyota Prius, Subaru Crosstrek Hybrid och Ford C-Max \u00e4r bra relativt prisv\u00e4rda hybridbilar f\u00f6r l\u00e5nga personer. Om du vill ha en mer exklusiv upplevelse kan du \u00f6verv\u00e4ga att k\u00f6pa Lexus RX 450h, BMW X5 Hybrid eller Volvo XC90 T8 Twin Engine.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Sonata Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Sonata sedan \u00e4r en av de mest rymliga prisv\u00e4rda sedans p\u00e5 marknaden just nu. Som s\u00e5dan \u00e4r Sonata ett utm\u00e4rkt val f\u00f6r den som vill kombinera mycket utrymme, relativt \u00f6verkomligt pris, hyfsad tillf\u00f6rlitlighet och \u00f6verl\u00e4gsen effektivitet.<\/p>\n\n\n\n

Sonata erbjuder 40 tum huvudutrymme fram och mer \u00e4n 46 tum benutrymme fram. Sonata har som standard 60\/40-delade baks\u00e4ten och klassledande lastutrymme ocks\u00e5. Det \u00e4r verkligen sv\u00e5rt att klandra Sonata, s\u00e4rskilt f\u00f6r n\u00e5gon som beh\u00f6ver mer utrymme.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Prius V<\/h2>\n\n\n\n

Det \u00e4r inte ett riktigt samtal om hybridbilar av n\u00e5got slag utan att n\u00e4mna Toyota Prius, och Prius V-varianten \u00e4r den mest gener\u00f6sa n\u00e4r det g\u00e4ller passagerar- och lastutrymme. Prius V erbjuder en mer uppr\u00e4tt taklinje som f\u00f6rb\u00e4ttrar huvudutrymmet avsev\u00e4rt j\u00e4mf\u00f6rt med den vanliga Prius.<\/p>\n\n\n\n

Omkring 40 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren, mer \u00e4n 41 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare. Det fina med Prius V \u00e4r att alla \u00f6vriga s\u00e4ten \u00e4r mycket rymliga, s\u00e5 du beh\u00f6ver inte offra alltf\u00f6r mycket av baks\u00e4tet f\u00f6r att f\u00e5 det bekv\u00e4mt p\u00e5 f\u00f6rsta raden.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek Hybrid \u00e4r en fantastisk bil av m\u00e5nga anledningar, och en av dem \u00e4r det faktum att den l\u00e4tt passar l\u00e4ngre f\u00f6rare utan att g\u00f6ra n\u00e5gra kompromisser. Dessutom \u00e4r Crosstrek ett bra alternativ f\u00f6r n\u00e5gon som lever en aktiv livsstil eftersom markfrig\u00e5ngen p\u00e5 8,7 tum verkligen kommer v\u00e4l till pass.<\/p>\n\n\n\n

Crosstrek erbjuder cirka 40 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och mer \u00e4n 43 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren. 43 tum benutrymme \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r n\u00e4stan alla f\u00f6rare d\u00e4r ute, och det betyder att du inte beh\u00f6ver offra utrymme f\u00f6r bakre passagerars\u00e4tet f\u00f6r att f\u00e5 det bekv\u00e4mt.<\/p>\n\n\n\n

Lexus RX 450h<\/h2>\n\n\n\n

Lexus RX450h klassas som en mellanstor fyrhjulsdriven SUV, som s\u00e5dan b\u00f6r RX450h bekv\u00e4mt kunna transportera fyra passagerare \u00f6ver n\u00e4stan alla typer av terr\u00e4ng som finns. RX450h kanske inte erbjuder klassledande f\u00f6rarutrymme med 38,7 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och 41,4 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren, men vad 450h erbjuder \u00e4r komfort.<\/p>\n\n\n\n

Med det sagt \u00e4r det l\u00e4tt att k\u00e4nna sig bekv\u00e4m i RX450h eftersom den erbjuder flera s\u00e4tt justerbara s\u00e4ten, en elektriskt justerbar ratt, armst\u00f6d runt om och en tyst och lugn kup\u00e9. RX450h erbjuder ocks\u00e5 18 kubikmeter lastutrymme, vilket \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r fyra passagerare.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 xDrive 45e<\/h2>\n\n\n\n

Utrymmet \u00e4r bara relativt n\u00e4r det g\u00e4ller komfort. Om du inte har ett minimum av direkt utrymme kan ingen lyx g\u00f6ra dig bekv\u00e4m. \u00c5 andra sidan, om du har minimalt med utrymme kan mycket lyx g\u00f6ra dig betydligt bekv\u00e4mare.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 xDrive 45e erbjuder n\u00e4stan 41 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren, men mindre \u00e4n 40 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren. Dessa siffror kanske inte verkar fantastiska vid en f\u00f6rsta anblick, men n\u00e4r du t\u00e4nker p\u00e5 hur bra X5 \u00e4r p\u00e5 att g\u00f6ra dig bekv\u00e4m blir siffrorna irrelevanta.<\/p>\n\n\n\n

Volvo XC90 T8 Twin Engine<\/h2>\n\n\n\n

Om du v\u00e4rdes\u00e4tter s\u00e4kerhet, komfort, stil och elegans b\u00f6r Volvo XC90 st\u00e5 h\u00f6gst upp p\u00e5 din lista. XC90 erbjuder 39 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och 41 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren, vilket g\u00f6r XC90 till en v\u00e4rdig konkurrent.<\/p>\n\n\n\n

Men om du kombinerar de niv\u00e5er av komfort och l\u00e4tthet som XC90 erbjuder med 400 hk och hyfsade m\u00e4ngder utrymme \u00e4r det verkligen sv\u00e5rt att klandra XC90. Oavsett hur l\u00e5ng du \u00e4r kommer du sannolikt att k\u00e4nna dig bekv\u00e4m i en mellanstor SUV, och XC90 \u00e4r en av de b\u00e4sta mellanstora SUV:erna som f\u00f6r n\u00e4rvarande finns till salu.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r det v\u00e4rt att k\u00f6pa en hybridbil?<\/h3>\n\n\n\n

Tiderna f\u00f6r\u00e4ndras, och vi borde f\u00f6r\u00e4ndras med dem, och d\u00e4rf\u00f6r blir hybridbilar nu n\u00e5got av en norm i f\u00f6rsta v\u00e4rldens l\u00e4nder, men g\u00f6r vi r\u00e4tt val om vi alla b\u00f6rjar \u00f6verg\u00e5 till hybridbilar?<\/p>\n\n\n\n

Att k\u00f6pa en hybridbil \u00e4r bara vettigt om man verkligen planerar att koppla in den. M\u00e5nga m\u00e4nniskor som k\u00f6per hybrider f\u00f6rlitar sig fr\u00e4mst p\u00e5 f\u00f6rbr\u00e4nningsmotorn, och som s\u00e5dan finns det verkligen ingen n\u00e4mnv\u00e4rd skillnad mellan en hybrid och en vanlig bil med f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor.<\/p>\n\n\n\n

Vilken typ av bil b\u00f6r en l\u00e5ng person undvika?<\/h3>\n\n\n\n

De flesta bilar numera \u00e4r tillr\u00e4ckligt rymliga f\u00f6r 1,80 meter l\u00e5nga personer, s\u00e4rskilt om du tenderar att resa ensam. Om du ofta reser med passagerare, ja, d\u00e5 b\u00f6r du definitivt hoppa \u00f6ver hatchbacks och sm\u00e5 sedans och crossovers.<\/p>\n\n\n\n

Dessa kan vara tillr\u00e4ckligt rymliga, men bara om du offrar benutrymme i baks\u00e4tet, vilket \u00e4r meningsl\u00f6st om du brukar resa med flera passagerare. F\u00f6rutom kompakta och subkompakta bilar \u00e4r \u00e4ven vissa sportbilar och superbilar alldeles f\u00f6r tr\u00e5nga f\u00f6r alla som \u00e4r l\u00e4ngre \u00e4n 1,80 meter.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r en elbil ett b\u00e4ttre k\u00f6p \u00e4n en hybridbil?<\/h3>\n\n\n\n

Svaret p\u00e5 den fr\u00e5gan beror p\u00e5 flera olika variabler, t.ex. var du bor, laddningsinfrastrukturen, hur m\u00e5nga mil du k\u00f6r dagligen och om det finns tillg\u00e5ng till v\u00e4ggladdning i hemmet.<\/p>\n\n\n\n

Den allm\u00e4nna tumregeln \u00e4r – om du inte k\u00f6r s\u00e5 m\u00e5nga mil p\u00e5 din dagliga pendling och om du kan ladda hemma p\u00e5 ett hyfsat s\u00e4tt kan du lika g\u00e4rna v\u00e4lja en elbil. Men om du planerar att k\u00f6ra l\u00e5nga str\u00e4ckor, v\u00e4lj bara en elbil om laddningsinfrastrukturen finns d\u00e4r f\u00f6r att st\u00f6dja dig.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

I b\u00f6rjan var hybrider inte s\u00e5 praktiska eftersom de offrade last- och passagerarutrymme f\u00f6r extra komponenter i drivlinan. D\u00e4rf\u00f6r saknade dessa bilar utrymme j\u00e4mf\u00f6rt med sina bensin- och dieseldrivna motsvarigheter.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1610"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1610"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1610\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1610"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1610"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1610"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}