{"id":1498,"date":"2021-08-02T07:49:54","date_gmt":"2021-08-02T07:49:54","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1498"},"modified":"2021-08-02T07:49:54","modified_gmt":"2021-08-02T07:49:54","slug":"basta-tvasitsiga-cabrioleter","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-tvasitsiga-cabrioleter\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta tv\u00e5sitsiga cabrioleter"},"content":{"rendered":"\n

En tv\u00e5sitsig cabriolet, vanligen kallad roadster, \u00e4r en perfekt helgbil och i vissa delar av v\u00e4rlden en perfekt daglig f\u00f6rare. S\u00e5dana bilar brukar ocks\u00e5 vara sp\u00e4nnande att k\u00f6ra, de ser fantastiska ut och \u00e4r extremt eftertraktade.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill ha en kompakt, relativt prisv\u00e4rd tv\u00e5sitsig roadster \u00e4r en Fiat 124 Spider och Mazda MX-5 Miata b\u00e5da fantastiska alternativ. B\u00e5da dessa \u00e4r kompakta och ganska smidiga, de \u00e4r inte enorma bensinslukare och kostar inte heller mycket.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill ha en st\u00f6rre och kraftfullare tv\u00e5sitsig cabriolet-sportbils-cabriolet \u00e4r Jaguar F-Type, Porsche 911 Targa eller Mercedes Benz AMG GT alla bra alternativ. \u00c4ven om 911 tekniskt sett \u00e4r en fyrsitsig bil \u00e4r det bara de tv\u00e5 fr\u00e4mre s\u00e4tena som kan anv\u00e4ndas f\u00f6r att transportera m\u00e4nniskor.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill ha en supersportbil med tv\u00e5 sittplatser \u00e4r Audi R8 Spyder, McLaren 570S Spyder och Lamborghini Huracan Spyder de b\u00e4sta alternativen eftersom de kombinerar fantastisk stil, kvalitet och prestanda som ingen annan g\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

Fiat 124 Spider<\/h2>\n\n\n\n

Fiat 124 Spider kostar runt 25 000 dollar vilket g\u00f6r den till en av de mest prisv\u00e4rda tv\u00e5sitsiga roadsters p\u00e5 marknaden. 124:an \u00e4r i huvudsak en Mazda Miata underifr\u00e5n, men stilen \u00e4r en hyllning till den klassiska Fiat 124 Spider.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan \u00e4r Fiat lite mer \u00e5terh\u00e5llsam j\u00e4mf\u00f6rt med Miata, men lika enkel och dynamisk. Tekniken \u00e4r l\u00e4tt att anv\u00e4nda och hela bilen utstr\u00e5lar enkelhet, vilket g\u00f6r att du kan koncentrera dig p\u00e5 vinden i h\u00e5ret, vilket g\u00f6r Fiat 124 Spider till en fantastisk kustkryssare.<\/p>\n\n\n\n

Mazda MX-5 Miata<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tv\u00e5sitsiga roadsters \u00e4r Mazda Miata s\u00e4kerligen en av de mer popul\u00e4ra tack vare prislappen p\u00e5 26 000 dollar, den kompakta l\u00e4ttviktskroppen och den ganska underh\u00e5llande k\u00f6rupplevelsen. MX-5 \u00e4r en av de minst kraftfulla roadsters man kan k\u00f6pa f\u00f6r pengar, men chassit \u00e4r s\u00e5 balanserat att det g\u00f6r den till en av de mest dynamiska roadsters som finns.
MX-5 liknar Fiat 124 ganska mycket, men skillnaden h\u00e4r \u00e4r att MX-5 fr\u00e4mst \u00e4r positionerad som en sportbil, och folk \u00e4lskar MX-5. M\u00e5nga bilentusiaster skulle g\u00e5 s\u00e5 l\u00e5ngt som att s\u00e4ga att MX-5 \u00e4r den b\u00e4sta sportbilen f\u00f6r pengarna i historien, och det \u00e4r l\u00e4tt att f\u00f6rst\u00e5 varf\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

Jaguar F-Type<\/h2>\n\n\n\n

Jaguar F-Type \u00e4r utan tvekan den b\u00e4sta modellen av hela Jaguar-utbudet just nu eftersom den kombinerar brutal styling, en eldig V8-motor och imponerande lyx och teknik. Nyligen gav Jaguar F-Type en liten uppfr\u00e4schning och nu ser F-Type \u00e4nnu mer aggressiv ut.<\/p>\n\n\n\n

F-Type kostar runt 65 000 dollar f\u00f6r basmodellen med 300 hk 4-cylinder. Men om du k\u00f6per begagnat kan du f\u00e5 den senaste generationens F-Type med en 5,0 liter V8 f\u00f6r n\u00e4stan lika mycket pengar. Inredningsm\u00e4ssigt \u00e4r de h\u00e4r tv\u00e5 generationerna n\u00e4stan likadana, och det g\u00f6r den senaste generationens begagnade F-Type till ett bra k\u00f6p.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 Targa<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 911 Targa \u00e4r faktiskt inte den enda konvertibla 911:an, men definitivt den b\u00e4sta konvertibla 911:an av alla. Det \u00e4r liksom ot\u00e4nkbart att prata om sportbilscabrioleter utan att prata om 911 eftersom 911 f\u00f6rmodligen \u00e4r den b\u00e4sta sportbilen genom tiderna.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4ven om Targa tekniskt sett \u00e4r en fyrsitsig bil kommer du \u00e4nd\u00e5 aldrig att s\u00e4tta n\u00e5gon p\u00e5 baks\u00e4tet. 911 Targa \u00e4r utan tvekan en av de snyggaste 911:orna ocks\u00e5, s\u00e4rskilt i den nya 992-generationen, om du kombinerar det med en stark tillf\u00f6rlitlighet och prestanda \u00e4r 911 Targa definitivt v\u00e4rd att \u00f6verv\u00e4ga.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz AMG GT Roadster<\/h2>\n\n\n\n

F-Type, 911 och AMG GT Roadster \u00e4r verkligen de b\u00e4sta tv\u00e5sitsiga cabrioleterna f\u00f6r sportbilar som man kan k\u00f6pa f\u00f6r pengar just nu. Men skillnaden mellan dessa tre \u00e4r att 911 \u00e4r kirurgisk, F-Type \u00e4r sp\u00e4nnande, men AMG GT erbjuder en perfekt blandning av b\u00e5da.<\/p>\n\n\n\n

Med detta sagt drivs AMG GT av en BiTurbo V8-motor som inte \u00e4r lika brutal som den som finns i F-Type, men mer \u00e4n den flat-6-motor som finns i 911. AMG GT ser fantastisk ut och har dessutom all n\u00f6dv\u00e4ndig MB-teknik som g\u00f6r GT lyxig och snabb.<\/p>\n\n\n\n

Audi R8, McLaren 570S, Lamborghini Huracan<\/h2>\n\n\n\n

Om du vill ha det allra h\u00f6gsta av tv\u00e5sitsiga cabrioleter utan att g\u00e5 in i obskyra pengar \u00e4r dessa tre dina b\u00e4sta alternativ. Audi R8 \u00e4r den mest civiliserade av dem och den erbjuder ocks\u00e5 mest utrymme, b\u00e4sta k\u00f6rkvaliteten, men kan ibland k\u00e4nnas lite f\u00f6r civiliserad, s\u00e4rskilt p\u00e5 grund av den \u00e5terh\u00e5llsamma V10-motorn.<\/p>\n\n\n\n

Om du \u00e4lskar R8, men tycker att den \u00e4r lite f\u00f6r \u00e5terh\u00e5llsam, \u00e4r Lamborghini Huracan alternativet f\u00f6r dig eftersom den erbjuder allt som en R8 erbjuder g\u00e5nger tv\u00e5. McLaren 570S \u00e4r racerns val av alla eftersom den erbjuder det mest dynamiska chassit och f\u00f6rmodligen \u00e4r den snabbaste bilen av de tre.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r det v\u00e4rt att k\u00f6pa en cabriolet?<\/h3>\n\n\n\n

Om du kan anv\u00e4nda bilen med taket nedf\u00e4llt ett hyfsat antal g\u00e5nger per \u00e5r \u00e4r det naturligtvis det. Med det sagt, om du bor i Kalifornien till exempel, \u00e4r det mer meningsfullt att k\u00f6pa en cabriolet \u00e4n om du bor i Storbritannien.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4nk efter, om du inte kommer att anv\u00e4nda bilen med taket nedf\u00e4llt, v\u00e4lj en coup\u00e9variant av den bil som intresserar dig. Chansen \u00e4r stor att coup\u00e9n ocks\u00e5 \u00e4r lite l\u00e4ttare och mer strukturellt styv, vilket ocks\u00e5 borde \u00f6ka bilens dynamiska f\u00f6rm\u00e5ga.<\/p>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r den b\u00e4sta 4-sitsiga lyxiga cabrioleten?<\/h4>\n\n\n\n

Den fyrsitsiga lyxiga cabrioleten har sakta f\u00e5tt ett uppsving de senaste \u00e5ren tack vare bilar som Rolls Royce Wraith och Bentley Continental GTC. B\u00e5da dessa \u00e4r den absoluta toppen av lyxiga 4-sitsiga cabrioleter, men Wraith \u00e4r p\u00e5 en helt annan niv\u00e5.
F\u00f6rutom dessa tv\u00e5 \u00e4r en BMW 8-serie cabriolet och en S-klass cabriolet ocks\u00e5 v\u00e4rda att \u00f6verv\u00e4ga.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r en cabriolet med h\u00e5rd topp b\u00e4ttre \u00e4n en cabriolet med mjuk topp?<\/h3>\n\n\n\n

En cabriolet med h\u00e5rd topp \u00e4r vanligtvis tystare och lite mer sofistikerad och trygghetsskapande. Men en hard-top \u00e4r n\u00e4stan alltid mycket tyngre och dyrare att utveckla, och p\u00e5 senare \u00e5r har biltillverkarna g\u00e5tt \u00f6ver till soft-top cabrioleter och Targa-top.<\/p>\n\n\n\n

En mjuk topp \u00e4r l\u00e4ttare att anv\u00e4nda, l\u00e4ttare och den hindrar inte den praktiska funktionen lika mycket. I n\u00e4stan alla avseenden \u00e4r en mjuk topp b\u00e4ttre, f\u00f6rutom n\u00e4r det g\u00e4ller strukturell styvhet. Det \u00e4r anledningen till att vissa tillverkare som Ferrari och McLaren fortfarande bara anv\u00e4nder h\u00e5rda toppar.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

En tv\u00e5sitsig cabriolet, vanligen kallad roadster, \u00e4r en perfekt helgbil och i vissa delar av v\u00e4rlden en perfekt daglig f\u00f6rare. S\u00e5dana bilar brukar ocks\u00e5 vara sp\u00e4nnande att k\u00f6ra, de ser<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1498"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1498"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1498\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1498"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1498"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1498"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}