{"id":1286,"date":"2021-07-01T10:02:35","date_gmt":"2021-07-01T10:02:35","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1286"},"modified":"2021-07-01T10:02:35","modified_gmt":"2021-07-01T10:02:35","slug":"vilken-bil-med-hatchback-har-bast-markfrigang","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vilken-bil-med-hatchback-har-bast-markfrigang\/","title":{"rendered":"Vilken bil med hatchback har b\u00e4st markfrig\u00e5ng?"},"content":{"rendered":"\n

\u00c4ven om hatchbacks inte \u00e4r gjorda f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning \u00e4r vissa av dem mer \u00e4n kapabla att ta sig fram i oj\u00e4mn terr\u00e4ng. F\u00f6r en s\u00e5dan bedrift b\u00f6r du \u00f6verv\u00e4ga en hatchback som erbjuder tillr\u00e4cklig markfrig\u00e5ng, men som \u00e4nd\u00e5 inte lider av h\u00f6gt vindbrus n\u00e4r du k\u00f6r p\u00e5 motorv\u00e4gen.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r kanske bara f\u00f6r att v\u00e4garna i ditt omr\u00e5de \u00e4r d\u00e5liga, eller s\u00e5 vill du ha en bil som kan \u00e5ka vart som helst om situationen kr\u00e4ver det. Och f\u00f6r s\u00e5dana \u00e4ndam\u00e5l \u00e4r en hatchback kanske inte den b\u00e4sta id\u00e9n, men var lugn, det finns ett par alternativ som g\u00f6r just det.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek \u00e4r en hatchback med en markfrig\u00e5ng p\u00e5 upp till 8,7 tum, vilket r\u00e4cker till och med f\u00f6r seri\u00f6s terr\u00e4ngk\u00f6rning. Nya Fiat Punto \u00e4r ocks\u00e5 en bil med en hygglig markfrig\u00e5ng p\u00e5 upp till 7,6 tum.<\/p>\n\n\n\n

Kia Soul, Nissan Leaf och Ford Fiesta har upp till 6 tum markfrig\u00e5ng och Hyundai i20 har upp till 6,6 tum. Om du vill ha ett lyxigare alternativ erbjuder Audi A3 en markfrig\u00e5ng p\u00e5 upp till 6,3 tum, vilket \u00e4r b\u00e4st i sin kategori.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek<\/h2>\n\n\n\n

Subaru Crosstrek \u00e4r en hatchback som erbjuder den h\u00f6gsta markfrig\u00e5ngen av alla bilar som s\u00e4ljs idag. 8,7 tum markfrig\u00e5ng \u00e4r h\u00f6gre \u00e4n en hyfsad m\u00e4ngd riktiga SUV:er. Och det kommer inte som n\u00e5gon \u00f6verraskning att en Subaru innehar en s\u00e5dan bedrift eftersom detta m\u00e4rke alltid har varit otroligt kapabelt i terr\u00e4ng.<\/p>\n\n\n\n

Crosstrek erbjuder ocks\u00e5 gott om utrymme och en ganska bekv\u00e4m k\u00f6rfj\u00e4dring. Detta inneb\u00e4r att Subaru Crosstrek inte lider n\u00e4r det g\u00e4ller motorv\u00e4gsk\u00f6rning. Interi\u00f6ren i den nya Crosstrek \u00e4r en enorm f\u00f6rb\u00e4ttring j\u00e4mf\u00f6rt med den \u00e4ldre generationen och hela paketet verkar erbjuda mycket v\u00e4rde.<\/p>\n\n\n\n

Fiat Punto<\/h2>\n\n\n\n

Fiat Punto \u00e4r en otroligt popul\u00e4r bil i vissa l\u00e4nder runt om i v\u00e4rlden, s\u00e4rskilt i Indien d\u00e4r v\u00e4garna minst sagt \u00e4r underm\u00e5liga. Och den nya Fiat Punto klarar verkligen av att strosa \u00f6ver s\u00e5dana v\u00e4gar med en markfrig\u00e5ng p\u00e5 7,6 tum.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e5dana markfrig\u00e5ngssiffror \u00e4r inte s\u00e5 vanliga i hatchback-segmentet, vilket ytterligare upprepar anledningen till varf\u00f6r Punto finns. F\u00f6rutom den h\u00f6ga markfrig\u00e5ngen erbjuder den nya Punto en anst\u00e4ndigt utformad exteri\u00f6r och interi\u00f6r och massor av modern teknik.<\/p>\n\n\n\n

Ford Fiesta<\/h2>\n\n\n\n

Ford Fiesta \u00e4r en av de mest popul\u00e4ra bilarna p\u00e5 planeten, och det \u00e4r l\u00e4tt att f\u00f6rst\u00e5 varf\u00f6r eftersom denna kompakta hatchback erbjuder modern stil och teknik till ett pris som \u00e4r l\u00e4ttillg\u00e4ngligt f\u00f6r st\u00f6rre delen av befolkningen.<\/p>\n\n\n\n

Och den maximala markfrig\u00e5ngen f\u00f6r Ford Fiesta \u00e4r cirka 6 tum h\u00f6g. 6 tum markfrig\u00e5ng \u00e4r l\u00e4tt tillr\u00e4ckligt f\u00f6r att bekv\u00e4mt ta sig \u00f6ver alla farthinder d\u00e4r ute, och knappt n\u00e5got potth\u00e5l b\u00f6r n\u00e5gonsin ber\u00f6ra bilens undersida.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai i20 \u00e4r en liten hatchback som \u00e4nd\u00e5 lyckas erbjuda h\u00f6g markfrig\u00e5ng, s\u00e5 mycket som 6,6 tum vilket placerar i20 i toppen av klubben f\u00f6r markfrig\u00e5ng f\u00f6r sm\u00e5 hatchbacks. F\u00f6rutom den h\u00f6ga markfrig\u00e5ngen erbjuder i20 en relativt tilltalande design b\u00e5de inv\u00e4ndigt och utv\u00e4ndigt och tillr\u00e4ckligt med utrymme f\u00f6r majoriteten av kunderna d\u00e4r ute.<\/p>\n\n\n\n

I20 hamnar lite i underl\u00e4ge n\u00e4r det g\u00e4ller lyx och lastutrymme, men det var aldrig avsikten med i20. Men trots det b\u00f6r i20 tillfredsst\u00e4lla de flesta kunder, s\u00e4rskilt om man tar h\u00e4nsyn till priset. I20 k\u00f6ps ocks\u00e5 fr\u00e4mst i Indien, vilket ytterligare bekr\u00e4ftar varf\u00f6r i20 erbjuds med en s\u00e5 h\u00f6g markfrig\u00e5ng.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3<\/h2>\n\n\n\n

Men om du vill ha en lyxigare hatchback som \u00e4nd\u00e5 lyckas erbjuda en hyfsad markfrig\u00e5ng \u00e4r Audi A3 r\u00e4tt v\u00e4g att g\u00e5 tack vare 6,3 tum markfrig\u00e5ng. F\u00f6r att f\u00e5 ett litet sammanhang kan man se att Mercedes A-klass hamnar lite i underkant, och BMW 1-serie \u00e4r den s\u00e4msta av alla med en markfrig\u00e5ng p\u00e5 h\u00f6gst cirka 6 tum.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6rutom markfrig\u00e5ngen erbjuder Audi A3 ett premiumm\u00e4rke som kommer med massor av komfort och lyxiga bekv\u00e4mligheter. Kvaliteten p\u00e5 interi\u00f6ren \u00e4r h\u00f6g, och komfortniv\u00e5erna \u00e4r ligor \u00f6ver alla andra bilar som listas i den h\u00e4r artikeln. \u00c4ven om A3 inte \u00e4r gjord f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning \u00e4r det p\u00e5 en grusv\u00e4g som Quattro Audis f\u00f6ddes.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

Hur h\u00f6ga \u00e4r de genomsnittliga hastighetsh\u00f6jningarna?<\/h4>\n\n\n\n

H\u00f6jden p\u00e5 ett farthinder \u00e4r mest f\u00f6rknippad med hur mycket du m\u00e5ste sakta ner f\u00f6r att k\u00f6ra \u00f6ver dem. I de flesta l\u00e4nder varierar hastighetsbucklor fr\u00e5n 3 till 6 tum som mest. Men vanligtvis \u00e4r ett bostadsomr\u00e5de det enda st\u00e4llet d\u00e4r du kan hitta ett farthinder som \u00e4r 6 tum h\u00f6gt.<\/p>\n\n\n\n

I vissa l\u00e4nder best\u00e4ms h\u00f6jden p\u00e5 farthinder av den federala lagstiftaren, men i andra l\u00e4nder tenderar h\u00f6jden att best\u00e4mmas p\u00e5 en mer lokal niv\u00e5. I de flesta l\u00e4nder \u00e4r dock 3 till 6 tum genomsnittet. F\u00f6r att vara h\u00f6gre \u00e4n s\u00e5 kr\u00e4vs en SUV.<\/p>\n\n\n\n

Vilka biltyper \u00e4r b\u00e4st i Indien?<\/h4>\n\n\n\n

\u00c4ven om du kan \u00f6verv\u00e4ga en hatchback \u00e4r en SUV eller en crossover det b\u00e4sta alternativet f\u00f6r platser som Indien eftersom v\u00e4garna d\u00e4r ute \u00e4r av ganska l\u00e5g kvalitet. Att k\u00f6pa en stor SUV \u00e4r inte en s\u00e5 bra id\u00e9 eftersom de flesta v\u00e4gar ocks\u00e5 \u00e4r ganska \u00f6verbelastade och det \u00e4r stressigt att k\u00f6ra en stor SUV under s\u00e5dana omst\u00e4ndigheter.<\/p>\n\n\n\n

Ett annat bra alternativ skulle vara att v\u00e4lja en sedan\/estat som Audi A4 All-road eller Golf All-track. Men det \u00e4r tillr\u00e5dligt att du kryssar i det alternativet om du vill s\u00e4lja din bil efter\u00e5t.<\/p>\n\n\n\n

Vissa bilar som Porsche Carrera GT \u00e4r v\u00e4rderade till upp till en miljon dollar, men Carrera GT finns inte tillg\u00e4nglig med en noslyftare.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4ven om det finns n\u00e5gra f\u00f6retag p\u00e5 eftermarknaden som specialiserar sig p\u00e5 att utveckla lyftsystem f\u00f6r s\u00e5dana bilar kostar de en orimlig summa pengar. [\u2026]<\/p>\n\n\n\n

[\u2026] [\u2026]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u00c4ven om hatchbacks inte \u00e4r gjorda f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning \u00e4r vissa av dem mer \u00e4n kapabla att ta sig fram i oj\u00e4mn terr\u00e4ng. F\u00f6r en s\u00e5dan bedrift b\u00f6r du \u00f6verv\u00e4ga en<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1286"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1286"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1286\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1286"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1286"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1286"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}