{"id":1268,"date":"2021-06-29T09:22:26","date_gmt":"2021-06-29T09:22:26","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1268"},"modified":"2021-06-29T09:22:26","modified_gmt":"2021-06-29T09:22:26","slug":"10-basta-begagnade-pendlarbilar","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/10-basta-begagnade-pendlarbilar\/","title":{"rendered":"10 b\u00e4sta begagnade pendlarbilar"},"content":{"rendered":"\n

Personer som m\u00e5ste k\u00f6ra l\u00e4ngre str\u00e4ckor f\u00f6r att ta sig till jobbet varje morgon \u00e4lskar pendlarbilar. En begagnad pendlarbil kan vara ett bra alternativ f\u00f6r alla som uppskattar br\u00e4nsleekonomin hos ett mindre, billigare fordon, eller om du vill spara pengar p\u00e5 din bil.
Det finns m\u00e5nga pendlarbilar som inte \u00e4r sm\u00e5 och en del \u00e4r inte samma sak. Det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r vi inkluderade n\u00e5gra \u00f6verraskningar i v\u00e5r lista \u00f6ver de 10 b\u00e4sta pendlarbilarna. L\u00e5t oss ta en \u00f6versikt \u00f6ver vad dessa dagliga f\u00f6rare kan erbjuda.<\/p>\n\n\n\n

Vad g\u00f6r en bra pendlarbil till en bra pendlarbil?<\/h2>\n\n\n\n

Om du pendlar varje dag och vet hur viktigt det \u00e4r att ha en bil som erbjuder bra br\u00e4nslef\u00f6rbrukning, s\u00e4kerhetsfunktioner samt komfort. Du b\u00f6r njuta av att k\u00f6ra din bil till jobbet varje dag.<\/p>\n\n\n\n

Topp 10 b\u00e4sta begagnade bilar att k\u00f6pa som pendlarbil.<\/h2>\n\n\n\n

01. Mazda Mazda2<\/h3>\n\n\n\n

Mazda Mazda2 \u00e4r ett utm\u00e4rkt alternativ f\u00f6r pendlare. Dess l\u00e4tta chassi har trimmats f\u00f6r att ge b\u00e4ttre hantering \u00e4n andra modeller i sin klass. Mazda Mazda2 hatchback har en 1,5-liters fyrcylindrig motor med fyra cylindrar som producerar 100 h\u00e4stkrafter och 98 lb-ft vridmoment. Den manuella femv\u00e4xlade v\u00e4xell\u00e5dan som \u00e4r standard \u00e4r den mest effektiva f\u00f6r subkompaktbilar (29-mpg i staden\/35-mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen). Mazda2 kan ocks\u00e5 best\u00e4llas med en fyrv\u00e4xlad automatisk v\u00e4xell\u00e5da. \u00c4ven om Mazda2 \u00e4r en liten hatchback har den f\u00e4rre funktioner \u00e4n modellerna fr\u00e5n 2011-2013. Modellen fr\u00e5n 2014 och upp\u00e5t \u00e4r dock b\u00e4ttre utrustad.<\/p>\n\n\n\n

02. Volkswagen Jetta TDI<\/h3>\n\n\n\n

F\u00f6r dem som pendlar 50-100 mil per dag \u00e4r Volkswagen Jetta TDI en v\u00e4lbevarad hemlighet. Den h\u00e4r kompakta sedanen har en 2,0-liters turbodieselmotor som ger 30 milligram vid stop-and-go-k\u00f6rning och 42 milligram p\u00e5 motorv\u00e4gen. Jetta TDI:s imponerande effektivitet \u00e4r kopplad till 140 h\u00e4stkrafter och 236 lb ft vridmoment. Detta g\u00f6r att Jetta TDI k\u00e4nns snabb p\u00e5 motorv\u00e4gen. Du kan v\u00e4lja mellan en sexv\u00e4xlad manuell och sexv\u00e4xlad automatiserad manuell version av bilen. Jetta har uppgraderats till en st\u00f6rre plattform 2011. Den erbjuder mer inredningsutrymme, men mindre lyx \u00e4n \u00e4ldre modeller.<\/p>\n\n\n\n

03. Toyota Prius<\/h3>\n\n\n\n

Om du bara bryr dig om br\u00e4nsleeffektivitet med h\u00f6g k\u00f6rstr\u00e4cka \u00e4r Toyota Prius fortfarande den b\u00e4sta begagnade pendlarbilen. Toyota Prius \u00e4r standardf\u00f6rebilen f\u00f6r hybridbilar. Den har en 1,8-liters fyrcylindrig motor som tillsammans med ett par elmotorer genererar 134 h\u00e4stkrafter. Den kompakta Prius hatchbackens imponerande 51-mpg i staden och 48 p\u00e5 motorv\u00e4gen \u00e4r mer imponerande \u00e4n n\u00e5got annat fordon i klassen. Den nuvarande generationen Prius introducerades f\u00f6r f\u00f6rsta g\u00e5ngen hos \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljarna 2010. Det finns ett stort utbud av begagnade bilar.<\/p>\n\n\n\n

04. Honda Insight<\/h3>\n\n\n\n

Vi tar bort den senaste upplagan av den subkompakta hybriden Honda Insight fr\u00e5n v\u00e5r lista \u00f6ver b\u00e4sta pendlarbilar. Ist\u00e4llet kommer vi att anv\u00e4nda oss av f\u00f6rsta generationens modell. Den nyaste Honda Insight kommer att finnas tillg\u00e4nglig f\u00f6rst 2006, s\u00e5 du f\u00e5r v\u00e4nta tills dess. Besparingarna p\u00e5 dina m\u00e5natliga br\u00e4nsler\u00e4kningar kommer dock att vara v\u00e4l v\u00e4rda det. Den femv\u00e4xlade manuella v\u00e4xell\u00e5dan med hatchback ger 48 mpg i staden och 56 mpg p\u00e5 landsv\u00e4g. En kontinuerligt variabel automatisk v\u00e4xell\u00e5da \u00e4r ocks\u00e5 ett alternativ, men den \u00e4r inte lika ekonomisk. Insight har vissa nackdelar, som till exempel tv\u00e5 passagerarsittplatser, svaga 73 h\u00e4stkrafter och 91-lbft vridmoment fr\u00e5n en trecylindrig 1,0-liters bensinmotor med tre cylindrar som matchas med en elmotor. Hondas l\u00e5ga ink\u00f6pspris och l\u00e5ga br\u00e4nslef\u00f6rbrukning g\u00f6r den dock till ett \u00f6vertygande val f\u00f6r alla som inte t\u00e4nker sam\u00e5ka.<\/p>\n\n\n\n

05. Hyundai Accent<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Accent \u00e4r ett utm\u00e4rkt val om du vill h\u00e4nga med i tiden n\u00e4r du handlar en begagnad pendlarbil. Den erbjuder ocks\u00e5 en h\u00f6g utrustningsniv\u00e5 till ett rimligt pris. Hyundai Accent \u00e4r en subkompakt hatchback som senast uppdaterades 2012. Den har en snygg interi\u00f6r med attraktiv pl\u00e5t och Bluetooth-anslutning. Du kan ocks\u00e5 f\u00e5 nyckell\u00f6s start och farth\u00e5llare. Alla dessa funktioner \u00e4r bra f\u00f6r en bil som du k\u00f6r till jobbet varje dag. Hyundai Accent har b\u00e5de sexv\u00e4xlad manuell v\u00e4xell\u00e5da och en automatisk v\u00e4xell\u00e5da. Dess fyrcylindriga kvarn med 138 h\u00e4stkrafter ger ett vridmoment p\u00e5 123 lbft (tillsammans med 28 mpg vid stadsk\u00f6rning och 37 mpg vid k\u00f6rning p\u00e5 motorv\u00e4g).<\/p>\n\n\n\n

06. Smart Fortwo<\/h3>\n\n\n\n

Smart Fortwo \u00e4r utformad f\u00f6r att anv\u00e4ndas f\u00f6r andra typer av pendling \u00e4n andra bilar p\u00e5 den h\u00e4r listan. Smart Fortwo \u00e4r utformad f\u00f6r att vara en stadsbil. Detta beror p\u00e5 att den har ett litet fotavtryck och kan f\u00e5 plats \u00e4ven i de tr\u00e5ngaste parkeringsutrymmena. Det framg\u00e5r tydligt av Smart’s 1,0-liters trecylindriga motor med 71 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 68 lbft att det g\u00e5r att k\u00f6ra l\u00e5nga str\u00e4ckor. Det \u00e4r dock inte lika bekv\u00e4mt f\u00f6r den lilla coup\u00e9n. Du f\u00e5r 33 mpg i staden, medan du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig 41 mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen. Smart har som standard en femv\u00e4xlad halvautomatisk manuell v\u00e4xell\u00e5da.<\/p>\n\n\n\n

07. Ford Fiesta<\/h3>\n\n\n\n

Precis som Mazda2 ger Ford Fiesta b\u00e4ttre f\u00f6rar\u00e5terkoppling och hantering \u00e4n vad du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig av en subkompakt hatchback. Ford Fiesta \u00e4r ocks\u00e5 mycket sparsam n\u00e4r det g\u00e4ller br\u00e4nslef\u00f6rbrukning. Denna kvalitet kommer fr\u00e5n den fyrcylindriga 1,6-litersmotorn, som genererar 120 h\u00e4stkrafter samt 112 lb\/ft i vridmoment. Fiesta kan uppn\u00e5 29-mpg vid stadsk\u00f6rning och 40-mpg p\u00e5 landsv\u00e4g om den har paketet Super Fuel Economy. Men \u00e4ven utan dessa funktioner lyckas Fiesta fortfarande f\u00e5 39-mpg landsv\u00e4g. F\u00f6r dem som inte vill v\u00e4xla \u00e4r en femv\u00e4xlad manuell v\u00e4xell\u00e5da standard p\u00e5 Fiestas 2011-2013. En sexv\u00e4xlad automatisk manuell v\u00e4xell\u00e5da finns ocks\u00e5 tillg\u00e4nglig.<\/p>\n\n\n\n

08. Honda Fit<\/h3>\n\n\n\n

Honda Fit \u00e4r mer \u00e4n en pendlarbil. Det \u00e4r ocks\u00e5 den perfekta pendlarbilen f\u00f6r personer som beh\u00f6ver ta med sig allting men som inte har s\u00e5 mycket utrymme att parkera hemma eller p\u00e5 jobbet. Honda Fits subkompakta storlek utnyttjar Magic Seat, som g\u00f6r det m\u00f6jligt att f\u00e4lla och platta ihop den andra raden av bost\u00e4der och lastutrymme till totalt 57 kubikfot. L\u00e4gg d\u00e4rtill den fyrcylindriga 1,5-litersmotorns 117 h\u00e4stkrafter och 106 lbft vridmoment och EPA:s br\u00e4nsleeffektivitetsindex p\u00e5 28 milligram i staden och 35 p\u00e5 motorv\u00e4gen (n\u00e4r den \u00e4r utrustad med en femv\u00e4xlad automatmotor i st\u00e4llet f\u00f6r den femv\u00e4xlade manuella), och du har ett recept f\u00f6r en hatchback.<\/p>\n\n\n\n

09. Chrysler 300<\/h3>\n\n\n\n

\u00c4ven om Chrysler 300 kan verka lite udda p\u00e5 den h\u00e4r listan \u00f6ver b\u00e4sta pendlarbilar \u00e4r vi inte f\u00f6rv\u00e5nade. En fullstor sedan som Chrysler 300 \u00e4r det b\u00e4sta valet n\u00e4r det g\u00e4ller s\u00e4kerhet och komfort om du har mycket att g\u00f6ra p\u00e5 motorv\u00e4gen. Den 3,6-liters V-6-motorn, som \u00e4r den mest effektiva n\u00e4r det g\u00e4ller br\u00e4nslef\u00f6rbrukning, ger 19 milligram i staden och 31 p\u00e5 motorv\u00e4gen tack vare en \u00e5ttav\u00e4xlad automatisk v\u00e4xell\u00e5da som introducerades 2013. Dessa siffror kompletteras dock av 292 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 262 lb-ft. Du kan ocks\u00e5 sova bekv\u00e4mt i baks\u00e4tet. Om du n\u00e5gon g\u00e5ng skulle fastna p\u00e5 pendelt\u00e5get \u00e4r detta ett praktiskt alternativ.<\/p>\n\n\n\n

10. Ford Escape Hybrid<\/h3>\n\n\n\n

Ford Escape Hybrid \u00e4r ett unikt pendlarbilsalternativ. Eller \u00e5tminstone ser den ut som ett s\u00e5dant tills du tittar n\u00e4rmare p\u00e5 detaljerna. Ford Escape Hybrids hybriddrivlina\/elektriska drivlina klarar av att uppn\u00e5 34 milligram i staden och 31 p\u00e5 motorv\u00e4gen. Den har ocks\u00e5 66 kubikfot lastutrymme. Det \u00e4r om\u00f6jligt att sl\u00e5 dessa siffror om du pendlar med produktprover och en massa utrustning. Den fyrcylindriga 2,5-litersmotorn och dess elmotor ger 177 h\u00e4stkrafter (eller tv\u00e5 om du v\u00e4ljer fyrhjulsdrift), vilket \u00e4r ganska mycket kraft f\u00f6r en liten SUV.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Personer som m\u00e5ste k\u00f6ra l\u00e4ngre str\u00e4ckor f\u00f6r att ta sig till jobbet varje morgon \u00e4lskar pendlarbilar. En begagnad pendlarbil kan vara ett bra alternativ f\u00f6r alla som uppskattar br\u00e4nsleekonomin hos<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1268"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1268"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1268\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1268"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1268"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1268"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}