{"id":1266,"date":"2021-06-28T13:38:53","date_gmt":"2021-06-28T13:38:53","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=1266"},"modified":"2021-06-28T13:38:53","modified_gmt":"2021-06-28T13:38:53","slug":"15-lyxbilar-och-suver-till-de-billigaste-priserna-2021","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/15-lyxbilar-och-suver-till-de-billigaste-priserna-2021\/","title":{"rendered":"15 lyxbilar och SUV:er till de billigaste priserna 2021"},"content":{"rendered":"\n
Du kan f\u00e5 ett snyggt utseende, lyxiga hytter och ett unikt alternativ fr\u00e5n 27 125 dollar.
\u00c4ven om ett lyxigt namnskylt \u00e4r \u00f6nskv\u00e4rt kan det ocks\u00e5 vara o\u00f6verkomligt dyrt f\u00f6r de flesta bilk\u00f6pare. Vi har lyft fram lyxbilar fr\u00e5n varje rang av lyxbiltillverkare till priser som konkurrerar med andra v\u00e4lutrustade kompakta SUV:er och mainstream-sedaner. Alla modeller i den h\u00e4r listan ligger under 38 000 dollar, inklusive fordon fr\u00e5n BMW, Mercedes-Benz och Infiniti.
Den h\u00e4r listan omfattar inte de fullt utrustade trimniv\u00e5erna, som inte anses vara ”billiga”. Det finns fortfarande bra erbjudanden s\u00e5 om lyx \u00e4r ditt m\u00e5l \u00e4r den h\u00e4r listan inte f\u00f6r dig. Den h\u00e4r listan \u00e4r rangordnad fr\u00e5n den dyraste till den billigaste. Om du inte hittar n\u00e5got som passar din budget till en b\u00f6rjan, ha t\u00e5lamod.<\/p>\n\n\n\n
Infiniti 2021 har lagts till p\u00e5 den h\u00e4r listan p\u00e5 grund av att dess lyxiga motsvarigheter ser \u00f6kade priser f\u00f6r 2021. Q50 \u00e4r inte den mest sportiga av bilar, men den har som standard en V-6-motor med 300 h\u00e4stkrafter. Den har ocks\u00e5 en V-6-motor med 400 h\u00e4stkrafter. \u00c4ven om Q50 erbjuder en bekv\u00e4m k\u00f6rning saknar interi\u00f6ren lyx. Det \u00e4r ocks\u00e5 sv\u00e5rt att anv\u00e4nda den dubbla infotainmentsk\u00e4rmen p\u00e5 Q50.<\/p>\n\n\n\n
F\u00f6r 2021 \u00e4r Mercedes-Benz GLA-klassens crossover helt ny. GLA-klassen \u00e4r en bekv\u00e4mare bil, med b\u00e4ttre teknik och proportioner som mer liknar en crossover, vilket g\u00f6r att den sticker ut i det h\u00e4r segmentet. Fyrhjulsdrift \u00e4r ett tillval. En turboladdad 2,0-liters fyrcylinder med 221 h\u00e4stkrafter driver den enda drivlinan. Den nya GLA250 k\u00e4nns snabbare \u00e4n 2020-modellen, men tiden fr\u00e5n 0 till 60 mph \u00e4r mer \u00e4n en halv sekund l\u00e5ngsammare.<\/p>\n\n\n\n
Motor: 2,0-liters turboladdad fyrtaktslinje med 221 h\u00e4stkrafter.
Lastutrymme: 15 kubikfot<\/p>\n\n\n\n
F\u00f6r 2020 fick Corsair en helt ny interi\u00f6r och uppgraderad teknik. Detta \u00e5terspeglar Lincolns \u00f6nskan om lyx. Drivlinealternativen inkluderar nu , en plug-in-hybrid som kombinerar en 2,5-liters fyrcylindrig motor med en elmotor. Lincolns basutrustningsniv\u00e5 erbjuder fortfarande en turboladdad 2,0-liters fyrcylindrig motor och framhjulsdrift. Corsair \u00e4r dyrare och erbjuder fyrhjulsdrift samt den turboladdade 2,3-liters, kraftfullare motorn. Den har ocks\u00e5 ett antal lyxiga funktioner.<\/p>\n\n\n\n
Genesis G70 \u00e4r redo att ta sig an BMW 3-serien. Dess l\u00e5ga grundpris och prestanda g\u00f6r den till en formidabel motst\u00e5ndare. Standardutrustningen omfattar bakhjulsdrift och en \u00e5ttav\u00e4xlad automatisk v\u00e4xell\u00e5da. En sexv\u00e4xlad manuell v\u00e4xell\u00e5da finns ocks\u00e5 tillg\u00e4nglig. Ett alternativ med fyrhjulsdrift finns tillg\u00e4ngligt, men det kommer bara med automatv\u00e4xeln. Den 10-\u00e5riga garantin p\u00e5 100 000 mil p\u00e5 drivlinan g\u00f6r det hela \u00e4nnu b\u00e4ttre. \u00c4r du orolig f\u00f6r tillf\u00f6rlitligheten? V\u00e5rt l\u00e5ngtidstest p\u00e5 40 000 mil.<\/p>\n\n\n\n
\u00c4ven om det inte \u00e4r den billigaste BMW finns det tv\u00e5 andra bilar med den bl\u00e5vita rundeln. Men 2-seriens coup\u00e9 \u00e4r definitivt en av de roligaste att k\u00f6ra. Den turboladdade 2,0-liters fyrcylindriga motorn i basmodellen 230i \u00e4r entusiastisk och ivrig. Det bakhjulsdrivna chassit m\u00f6jligg\u00f6r en balanserad och livlig hantering. Du kan till och med f\u00e5 den med en sexv\u00e4xlad manuell v\u00e4xell\u00e5da gratis.
Motorer: Det finns \u00e4ven f\u00f6ljande m\u00f6jligheter: 248 hk turboladdad 2,0-liters inline-4-motor; 335 hk turboladdad 3,0-liters inline-sex-motor.
Lastutrymme: 10-14 kubikfot<\/p>\n\n\n\n
Crossovermodellen XT4 \u00e4r Cadillacs senaste instegsmodell. Den \u00e4r mycket mer avancerad \u00e4n den ursprungliga instegs-Caddyn, som var en Chevy Cavalier-baserad Cimarron p\u00e5 1980-talet. XT4 \u00e4r en liten SUV som har premiumintentioner. Den har ocks\u00e5 ett mekaniskt standardpaket. Den standardiserade 2,0-liters turboladdade inlinefyran driver framhjulen. Fyrhjulsdrift \u00e4r ett tillval. \u00c4ven om prislappen f\u00f6r basversionen av XT4 \u00e4r attraktiv \u00e4r den inte s\u00e4rskilt v\u00e4lutrustad. Lyxfunktioner kan k\u00f6pas f\u00f6r omkring 40 000 dollar.<\/p>\n\n\n\n
Tack vare den nya framhjulsdrivna drivlinan som \u00e4r standard p\u00e5 sedanen tar BMW 2-Series Gran Coupe nu plats p\u00e5 den h\u00e4r listan. Priset f\u00f6r 2-Series Gran Coupe har s\u00e4nkts med 2 000 dollar. B\u00e5de framhjulsdrivna och fyrhjulsdrivna versioner av den 2,0-liters turboladdade fyrcylindern med 228 hk \u00e4r dock desamma. Denna fyrad\u00f6rrars sedan, som delar namn med 2-seriens coup\u00e9, cabriolet och 2-seriens 4-d\u00f6rrars sedan, har en plattform som delas med Mini. Detta faktum definierar ofta dess k\u00f6rstil.<\/p>\n\n\n\n
Andra generationens X1 h\u00e4lsades med en suck av best\u00f6rtning av BMW-trogna. De tyckte att det redan var illa nog att X1 var en SUV. Men crossoverens tv\u00e4rst\u00e4llda motor, standard framhjulsdrift och en rej\u00e4l prislapp gjorde det \u00e4nnu v\u00e4rre. Men du kan ignorera bullret. X1 \u00e4r en liten, praktisk crossover som erbjuder en trevlig k\u00f6rdynamik. Den uts\u00e5gs till b\u00e4sta subkompakta lyxiga crossover i 2018 \u00e5rs 10Best SUVs and Trucks Awards. Det attraktiva grundpriset bidrar till ett redan tilltalande paket.<\/p>\n\n\n\n
Audis Q3 g\u00e5r in i modell\u00e5ret 2021 med en stor f\u00f6r\u00e4ndring. Den har rakat ner 600 dollar fr\u00e5n utg\u00e5ngspriset. Den nya basmotorn \u00e4r en turbo 2,0-liters fyrcylindrig inline-fyracylindrig motor som ger 184 h\u00e4stkrafter. Q3 finns nu endast i trims Premium och Premium Plus. Den ursprungliga turboladdade 2,5-liters fyrcylindriga bilen med 228 h\u00e4stkrafter finns dock fortfarande tillg\u00e4nglig i b\u00e5da trims. F\u00f6r att g\u00f6ra Q3 \u00e4nnu mer tilltalande har den ocks\u00e5 extra teknik som en 12,3-tums sk\u00e4rm f\u00f6r instrumentklustret (med en 10,1-tums infotainmentsk\u00e4rm) och en uppgraderad 12,3-tums sk\u00e4rm f\u00f6r instrumenten.
Motorer: F\u00f6rdelar: 2,0-liters turboladdad 2,0 hk inline-4; 2,0-liters turboladdad 2,0 hk inline-4.
Lastutrymme: 24 kuber<\/p>\n\n\n\n
Volvos minsta SUV har en charmig och unik design med grov stil och ett brett utbud av trim- och f\u00e4rgalternativ. Baspriset f\u00f6r Volvo XC40 har sjunkit till 35 000 dollar. Volvo har nyligen lagt till en T4-utstyrning, som \u00e4r prisorienterad, till sitt Volvo XC40-utbud. Grundpriset ligger under 35 000 dollar. Den kommer ocks\u00e5 med en 187 hk stark turboladdad 2,0-liters fyrcylindrig motor. Denna motor driver den dyrare T5-modellen. T4 finns i de dyrare trimsnackorna R-Design eller Inscription, om du \u00e4r villig att betala lite mer.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benz A-klass \u00e4r den minsta du kan k\u00f6pa. Den \u00e4r ocks\u00e5 den mest prisv\u00e4rda, f\u00f6r 34 700 dollar. A-klassen k\u00e4nns precis som en Mercedes, men mindre \u00e4n Benz ursprungliga experiment med en l\u00e5gprissedan f\u00f6r USA. Den ursprungliga CLA-klassen hade medelm\u00e5ttiga inredningsmaterial och ibland oreflekterade k\u00f6regenskaper. A-klassen har f\u00f6rstklassiga material inv\u00e4ndigt och ett nytt infotainmentsystem.<\/p>\n\n\n\n
Audi S8 m\u00e5 se stor och elegant ut, men den h\u00e4r Audi S8 som drivs av en dubbelturbo V-8 motor med 563 h\u00e4stkrafter kan n\u00e5 60 mph p\u00e5 3,2 sekunder. Det \u00e4r mycket svindlande med tanke p\u00e5 att bilen v\u00e4ger 5256 pund. Det \u00e4r n\u00e4stan 500 mer \u00e4n Toyota 4Runner. Prislappen p\u00e5 131 945 dollar \u00e4r lite h\u00f6g, s\u00e5 du m\u00e5ste spendera mer f\u00f6r att l\u00e5sa upp S8:s verkliga potential. Alla S8-modeller kommer med V-8-motor, fyrhjulsdrift, fyrhjulsdrift, ett Bang & Olufsen-ljudsystem med 17 h\u00f6gtalare, en head up-display och akustiska glas\u00f6gon med dubbla rutor. L\u00e4gg till S8 Executive-paketet f\u00f6r 5400 dollar f\u00f6r att f\u00e5 Audis LED-str\u00e5lkastare i Matrix-design och OLED-bakljus. L\u00e4der ing\u00e5r ocks\u00e5. Den adaptiva farth\u00e5llaren g\u00f6r det enkelt att stanna och k\u00f6ra i trafiken. Ett paket med Night Vision-assistent f\u00f6r 2300 dollar kan l\u00e4ggas till f\u00f6r att uppt\u00e4cka fotg\u00e4ngare och djur i m\u00f6rker med hj\u00e4lp av v\u00e4rmebilder. S\u00e4kerhetspaketet Driver Assistance p\u00e5 2750 dollar, som h\u00f6jer fj\u00e4dringen p\u00e5 ena sidan med s\u00e5 mycket som 3,1 tum, hj\u00e4lper till att skydda passagerarna vid en olycka. Allt detta och mycket mer i denna enkla Audi-sedan.<\/p>\n\n\n\n
Genesis G90 kommer inte att sl\u00e5 Audi S8 i 155 km\/h eller konkurrera med Mercedes-Benz S-klassens v\u00e4ggar av peksk\u00e4rmar. Med tanke p\u00e5 dess \u00f6verkomliga utg\u00e5ngspris \u00e4r den dock v\u00e4rd att \u00f6verv\u00e4ga p\u00e5 allvar. Den delar m\u00e5nga likheter med betydligt dyrare modeller: Den \u00e4r tyst, stor och bekv\u00e4m. Det kan till och med k\u00e4nnas som om du \u00e5ker p\u00e5 kuddar n\u00e4r du k\u00f6r \u00f6ver oj\u00e4mna v\u00e4gar. Dess steampunk-look uppskattas av vissa mer \u00e4n andra. Den k\u00f6r dock bra och kr\u00e4ver inte m\u00e5nga tusen dollar f\u00f6r att l\u00e4gga till n\u00e5gra extra tillval. Standardutrustningen omfattar bakhjulsdrift, men du kan ocks\u00e5 l\u00e4gga till fyrhjulsdrift f\u00f6r bara 2 500 dollar. Du kan v\u00e4lja mellan en dubbelturboladdad V-6 med 365 h\u00e4stkrafter eller en V-8 med 420 h\u00e4stkrafter. B\u00e5da anv\u00e4nder en \u00e5ttav\u00e4xlad automatl\u00e5da. Peksk\u00e4rmen p\u00e5 12,3 tum g\u00f6r den enklare att anv\u00e4nda \u00e4n menyerna i Mercedes S-klass. G90 fick en IIHS Top Safety Pick+-utm\u00e4rkelse 2021, precis som Volvo S90.<\/p>\n\n\n\n
Du kanske \u00e4r nyfiken p\u00e5 varf\u00f6r Audi S8 med 563 h\u00e4stkrafter rankas l\u00e4gre i kategorin. Den 453 hk starka dubbelturbo-V8:an som finns tillg\u00e4nglig f\u00f6r A8 \u00e4r snabb och 30 000 dollar mindre \u00e4n bas-S8:an. Standardutrustningen omfattar en turboladdad 335-h\u00e4stars V-6 och en \u00e5ttav\u00e4xlad automatisk v\u00e4xell\u00e5da. B\u00e5da drivlinorna kommer ocks\u00e5 med fyrhjulsdrift och en \u00e5ttav\u00e4xlad automatl\u00e5da. En valfri plug-in hybridmodell med 443 h\u00e4stkrafter finns ocks\u00e5 tillg\u00e4nglig, och den f\u00e5r 53 MPGe kombinerat enligt EPA. \u00c4ven om den \u00e4r effektivare \u00e4n V-6-gasmotorn \u00e4r skillnaden fortfarande liten f\u00f6r ett s\u00e5 h\u00e4r dyrt fordon. Standardutrustningen omfattar en 10,3-tums sk\u00e4rm f\u00f6r infotainment, men klustret med 12,3-tums Virtual Cockpit-m\u00e4tare \u00e4r utm\u00e4rkt f\u00f6r navigering. \u00c4ven om infotainmentsystemet skulle kunna ha n\u00e5gra fler rattar reagerar det snabbt och kan anpassas f\u00f6r att visa det du beh\u00f6ver.<\/p>\n\n\n\n
Den senaste Mercedes Benz S-klass \u00e4r ankomsten av cr\u00e8me de la cr\u00e8me. Den nya modellen \u00e4r \u00f6ver en tum l\u00e4ngre \u00e4n sin f\u00f6reg\u00e5ngare och har en bredare hjulbas med tv\u00e5 tum. Det h\u00e4r fordonet \u00e4r det enda i segmentet som har inf\u00e4llda d\u00f6rrhandtag som sticker ut vid ang\u00f6ring. En 12,8-tums OLED-peksk\u00e4rm p\u00e5 interi\u00f6ren fungerar som en gigantisk kiosk och visar de flesta fordonsfunktioner. \u00c4ven om den kanske fortfarande har en motorhuvudprydnad har de gammaldags rattarna och knapparna inuti ersatts med virtuella avbildningar. Standard \u00e4r en turboladdad 429 hp inline-sexmotor med hybridassistans. Det finns dock \u00e4ven en valfri 496 hk stark twinturbo V-8 som finns tillg\u00e4nglig f\u00f6r S580-modellerna. K\u00f6rkvaliteten \u00e4r utm\u00e4rkt \u00e4ven n\u00e4r den stora Benzen v\u00e4xlar till Sport Plus-l\u00e4get. Styrsystemet med bakaxel g\u00f6r att den kan man\u00f6vrera genom att vrida bakhjulen upp till 10 grader. Den h\u00e4r bilen \u00e4r ocks\u00e5 den enda p\u00e5 den h\u00e4r listan som b\u00f6rjar massera dig n\u00e4r du ropar ”Jag \u00e4r stressad!” till sin r\u00f6stassistent. Den g\u00f6r vad den vill om du ber\u00e4ttar f\u00f6r den hur rik och ensam du \u00e4r. AMG-versionen har inte testats \u00e4nnu s\u00e5 vi kan inte rangordna den. Men om standardmodellerna \u00e4r n\u00e5gon v\u00e4gledning b\u00f6r S-klassen vara ett bra val.<\/p>\n\n\n\n
Du kan f\u00e5 ett snyggt utseende, lyxiga hytter och ett unikt alternativ fr\u00e5n 27 125 dollar.\u00c4ven om ett lyxigt namnskylt \u00e4r \u00f6nskv\u00e4rt kan det ocks\u00e5 vara o\u00f6verkomligt dyrt f\u00f6r de<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[10],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1266"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1266"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1266\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1266"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1266"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1266"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}